Bir porsiyonu kalori olarak çok hafif olmakla beraber günlük su ve lif ihtiyacınızı fazlasıyla karşılamaktadır. Yazın hem hafif hem de sağlıklı bir yemek için karpuz gün içinde öğünlere eklenebilir. Ama karpuz da her meyve gibi fruktoz (meyve şekeri) içerir ve kalorisi vardır. Kişinin tüketeceği karpuz miktarı alması gereken kaloriye göre değişir. Alınması gereken kalori de kişinin cinsiyetine, hareketine, sağlık durumuna, boy ve kilosuna göre değişir.

Günde tükettiğimiz karpuz miktarı 3 kere olabilir. Günde 3 defa tükettiğiniz karpuz lif ve potasyum ihtiyacınızı karşılmaktadır.

Karpuzu herkes tüketebilir. Karpuzun böbrek hastaları tarafından çok fazla tüketilmemesi gerekmektedir. Şeker hastaları karpuz tüketebilir ama ne kadar tükettiklerine dikkat edilmelidir. Bunun sebebi karpuzun yüksek oranda şeker içermesi olarak gösterilir. Bu yüzden şeker hastası olan kişiler karpuz tüketecekleri zaman porsiyona dikkat etmelidirler. Günlük olarak yemeklerinin yanında bir porsiyon almaları yeterli olacaktır.

Günlük meyve ihtiyacınızı fazlasıyla karşılar.

Lif içerdiği için bağırsakları çalışmasına yardımcı olur.

Su içerdiği için günlük tüketmemiz gereken sıvı ihtiyacını karşılar.