Bugünün koşturmalı yaşantısında uyku değer kaybetmeye başladı. Uykusuz kaldığımızda hem kötü hissediyoruz hem de kaliteli uyku almak için çabalamıyoruz. Aslında kaliteli uyumak, yaşam kalitemizi de artıran bir durum. Peki kaliteli uyku uyumak için ne yapmak gerekiyor? İşte detaylar...

- Uyku öncesi kitap okuyabilirsiniz. Papatya çayı gibi sakinleştirici çaylar içebilir, lavanta yağı gibi rahatlatıcı yağları yastığınıza yada şakaklarınıza sürebilirsiniz.

- Odanızı toparlamak, uykudan önce yatağınızın yapılmış olduğunu görmek her ne kadar basit adımlar da olsa zihinsel olarak daha net hissetmenize yardımcı olabilir.

- Odanız karanlık olsun. Öncelikle melatonin üretimi için ışığa ve sese maruz kalmayı azaltmalısınız.

- Cep telefonunuzu odanızdan uzaklaştırın.

Kalitesiz uyku nelere sebep olur?

- Kilo almamıza,

- Zihinsel netliğimizi kaybetmemize,

- Duygusal olarak kendimizi tükenmiş hissetmemize,

- Genel sağlığımızın kalitesinin azalmasına neden olur.

 

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.