Onbir ayın sultanı Ramazan Ayında gün içerisinde aç kalınan 17 saatlik süre içerisinde vücudumuzda lif ve mineral kayıpları yaşamaktayız.  Bu kayıpları önlemek için ise besinlerden yardım almamız gerekir. Bu lifler, vitaminler ve mineraller açısından zengin maddeler kuruyemişlerin içeriğinde fazlaca bulunmaktadır. Uzmanlar özellikle bu maddeleri vücudumuzun gün içerisinde harcandığını belirterek özellikle kayıs, ceviz, hurma ve bademin ramazan sofralarından eksik olmaması yönünde tavsiyelerde bulunuyorlar.

Ramazan ayının yaz dönemine denk gelmesi sebebiyle oruç tuttuğumuz saatlerin de uzamasıyla birlikte vücudumuz için yararlı olan besinleri çokca tüketmemiz gerekiyor. Bu dönemde içeriğindeki lif oranı fazla olan, vitamince zengin ve yüksek mineralli olması sebebiyle bu faydaları barındıran kuruyemiş ve kuru meyve yiyecekleri ramazan ayında en sağlıklı atıştırmalık olması yönüyle öne çıkmakta. Bu besinler tüm bunların yanı sıra bağışıklık sistemimizi güçlendirerek metabolizmamızın doğru çalışmasına yarar sağlamaktadır.

Özellikle kuru üzüm içeriğindeki minerallerden kaynaklı olarak bize gün içerisinde enerji sağlayarak bağışıklık sistemimizi güçlendiriyor. Sindirim sistemimizin de doğru çalışmasına yardımcı olarak hazmı kolaylaştırıyor.