Gebelik süresinde dikkat edilmesi gereken çeşitli durumlar vardır. Çünkü gebelik anne için her bakımdan yeni ve farklı bir dönem olmasıyla beraber ayrıca annenin her hareketinde karnındaki bebeği de düşünmesi gereken bir süreçtir.

Anne adaylarının dikkat etmesi gereken başlıca noktaları şu şekilde sıralayabiliriz:

- Gebeliğiniz boyunca egzersiz yapmanızın pek fazla yararı vardır. Fakat bu egzersizler çok yorucu olmamalıdır.

- Gebelik döneminde kilonuza çok dikkat etmelisiniz. Genel olarak gebelik boyunca 9 - 12,5 kilo alınması normaldir. 20. gebelik haftasına kadar 2- 2,5 kg, 20.-26. gebelik haftasına kadar da 2-2,5 kg daha alınması normaldir.

- Aksi belirtilmedikçe normal işlerinizi yapabilirsiniz. Fakat yorgunluk veren ve fiziksel aktivite gerektiren işler yapmak erken doğum için bir risk faktörüdür.

- Aksi olmadıkça kısa yolculuklar yapabilirsiniz. Daha uzun yolculuklarda her iki saatte bir kısa bir yürüyüş yapmak gerekmektedir.

- Gebelik boyunca ve lohusalıkta duş almanızda sakınca yoktur. Banyo suyunun çok sıcak ve çok soğuk olmaması önemlidir.

- Giydiğiniz kıyafetler pratik ve rahat olmalıdır. Sıkı korse, jartiyer, lastik çorap bağı tercih etmeyin. Karın duvarı yetersizliği durumunda özel gebelik korselerinden faydalanabilirsiniz.

- Gebelik döneminde bağırsak hareketleriniz düzensizleşebilir ve ileri derecede kabızlık sorunu yaşayabilirsiniz. Bu sebeple gebelik süresince günde bir defa tuvalete gitme alışkanlığı edinin.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.