Uyku bozuklukları, uzun süreli stres veya grip gibi hastalıklarda dahil olmak üzere halsizliğin pek çok nedeni olabilir. Ayrıca halsizliğin nedeninin yetersiz ve yanlış beslenme  halsizliğe sebep olan nedenler arasındadır. 

HALSİZLİĞE NE İYİ GELİR?

Halsizliğin temel nedeni yanlış beslenme olunca, eksik alınan gıdaların yerini doldurmak gerekir. Bu nedenler bazı besinleri özellikle tüketmek halsizliğin giderilmesine yaedımcı olur.

İşte halsizliği giderecek o gıdalar;

Kayısı

Vücuda canlılık ve dirilik verir. Kuru kayısının kış aylarında tüketilmesi bağırsaklar için oldukça önemlidir. 

Havuç

Aşırı halsizliğe karşı bağışıklığı destekler, size canlılık ve zindelik verir. Her gün düzenli olarak 3 adet havuç tüketerek zinde ve formda kalabilirsiniz.

Bal

Güç sarf etmeniz gerektiğinde 25-30 dakika öncesinde 1 yemek kaşığı bal tüketmeniz halsizliğe ve yorgunluğa iyi gelecektir.

Elma

Sürekli olarak her gün bir adet elma yemek vücudu canlandırarak uyarır.

Muz

Sabahları uyanınca 1 adet muzun üzerine bir miktar bal gezdirerek yemek güne daha zinde ve canlı başlamanıza yardımcı olur.

Pirinç

Yatıştırıcı ve sakinleştirici bir etkisi vardır.

Üzüm

Tüm gıdalardan daha büyük bir enerjiye sahiptir ve vitamin deposudur.

Maydanoz

Sabah kahvaltılarında tüketmek güne zinde başlamak için oldukça önemli bir gıdadır. 



HALSİZLİĞE HANGİ VİTAMİN İYİ GELİR?

Vitaminler, bitkisel ve hayvansal gıdalarda bulunmaktadır. Dengeli bir şekilde beslenmek, vücudun vitamin ihtiyacını karşılamaya yeterlidir. 

Halsizliğe iyi gelen vitaminler; E vitamini, C vitamini, D vitamini ve B12 vitaminidir.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.

[N-#81293]