Ruhsal veya fiziksel yorgunluk halsizliğe sebep olur. Halsizliğin nedenleri arasında; uykusuzluk, uzun süreli stres veya grip gibi hastalıklar sayılabilir. Gün içinde yediğimiz yiyecekler bize enerji olarak geri döner. İşte halsizliğe iyi gelen besinler...

Yetersiz beslenme, enerjinin tam anlamıyla alınamamasına ve halsizliğe sebep olur. Eğer doğru gıdaları tüketirsek, enerjinizi arttırabilir ve halsizlikten kurtulabilirsiniz.

Protein: Protein kaslar için gereken enerjinin ana kaynağıdır. Yüksek protein içeren ve "tirozin" bakımından zengin gıdalar norepinefrin ve dopamin üretimini arttırarak motivasyon ve uyanıklık sağlar.

Yoğurt: Sindirimi kolay olan yoğurt iyi bir protein kaynağı olmasının yanı sıra sindirimi kolaylaştıran "iyi" bakteriler olan probiyotik bakımından da zengindir. Bağışıklık sistemini güçlendirirken kronik yorgunluğa iyi gelebilir.

Kompleks Karbonhidratlar: Kompleks karbonhidratlar vücudun birincil enerji kaynağıdır. Yeterli miktarda enerji için nişastalı gıdalar, sebze ve meyve, kepekli tahıllar yiyebilirsiniz.

Su: Su teknik olarak "yiyecekler" kategorisinde yer almasa da enerji ve kronik yorgunlukla savaşınızda en büyük yardımcınızdır. Yorgunluk vücudun susuz kaldığının ana göstergesidir.

Demir: Demir eksikliği anemisinin belirtileri arasında kronik yorgunluk bulunmaktadır. Bazen demir eksikliği yetersiz beslenme sonucu geçici olarak da yaşanabilir. Her sabah mutlaka kahvaltı edin ve kahvaltı listenizde kompleks karbonhidratlar içeren yulaf ezmesi gibi gıdalar tüketin. İçecek olarak bir bardak taze sıkılmış portakal suyu içebilirsiniz.

 

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.