Gece Yeme Bozukluğuna Dikkat!

Duygularımız midemiz ile çok doğru orantılı işler. Bu nedenle duygu durumunda olan farklılıklar, yeme içme alışkanlıklarımızı da oldukça etkileyebilmektedir. Gece yeme bozukluğu, akşamları çok acıkma, sabahları çok olma durumu olarak kendini gösterir.

Gece Yeme Bozukluğuna Dikkat!

Gece Yeme Bozukluğuna Dikkat!

Duygularımız, tüm davranışlarımız gibi yemek alışkanlıklarımızı da etkileyebilir. Gece yeme bozukluğu durumu, kişiyi gece uykusundan uyandırarak yemek yemesine neden olabilmektedir. Hatta yemek yemeden uyuyamama durumu bile yaşanabilir. Bu sebebin arkasında uyku bozukluklar ve uyku esnasında nefes kesilmesi gibi sorunlar yatar.

Gece yemek yeme problemi yaşayanlar, sabahları tok uyanır. Bu nedenle sabahları birkaç öğün geciktirilir. Sabah yeterli beslenilmediği için, beslenme ihtiyacı akşam ve gece saatlerine sarkar. Bu sebeple de kilo sorunları ortaya çıkmaya başlar.

GECE YEMEK YEME SENDROMU SEBEPLERİ

Gece yemek yeme probleminin ardında fizyolojik ve psikolojik nedenler yatabilmektedir. Uyku düzensizliği, insomnia, depresyon, anksiyete, psikolojik sorunlar, diyabet, düzensiz beslenme alışkanlığı, obezite, hormonal nedenler de gece yemek yeme sendromunun ortaya çıkmasına neden olabilir.

NASIL ANLAŞILIR?

Bu sendromdan bahsedilebilmesi için en az 3 hafta geceleri kalkıp yemek yenmesi gerekir. Aynı biçimde, kişide sabahları tokluk hissi olması gerekir. Sabah kahvaltısını yapmayan fakat akşam yemeğinden yatana kadar aşırı yemek yeme isteği olan ve bir şeyler yemeden uyuyamayacağını düşünmesi durumu olmalı. Ayrıca gece yeme bozukluğundan bahsedebilmek için, kişinin haftada en az 4 gün bu durumu yaşaması gerekir.

TEDAVİ

Bu sendromun bilinen tek bir yöntemi yoktur. Genelde farmolojik ve psikolojik tedavilere başlanır. Bilişsel davranışçı terapi ve çeşitli psikolojik tedavi, ışık tedavisi,  serotonin gerialım inhibitörleri(SSGI) gibi tedavi yöntemleri uygulanır.

Bu kişiler önce gün içinde düzgün beslenmeye özen göstermeli, akşamları yavaş çalışan metobalizmayı yoracak şeyler yemekten kaçınmalı, stresten uzak durmaya çalışmalı. Ayrıca pirinç, patates gibi karbonhidrat tüketiminin azaltılması, tatlı ve paket gıdalardan uzak durulması ve yatmadan 2-3 saat önce hafif bir ara öğün tüketilerek yemek yeme arzusunun önüne geçilmesi gerekir. Ayrıca ara öğünlerde lifli besinler tercih edilmeli.

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR