Gaz Sancısına Ne İyi Gelir?

Beslenme alışkanlıklarının olumsuz bir sonucu olan gaz sancısı, kişinin gün içerisinde kendisini rahatsız hissetmesine neden olur. Peki, gaz sancısı nedir? Gaz sancısına ne iyi gelir? Konuya ilişkin detaylara haberimizin içeriğinden ulaşabilirsiniz...

Gaz Sancısına Ne İyi Gelir?

Gaz Sancısına Ne İyi Gelir?

Şiddeti kişiden kişiye değişmekle beraber gaz sancıları, hayatı çekilmez hale getirebiliyor. Gaz problemlerinin ardında genellikle stres, aşırı hassasiyet, yanlış beslenme gibi etkenler yatıyor. Tıbbi veya doğal tedavi uygulamadan önce gaz sancısına sebep olan yiyecekler nelerdir? Gaz sancısı nasıl geçer? Bu soruların yanıtlarını haberimizde bulabilirsiniz.

GAZ SANCISI NEDİR?

Bağırsaktaki yararlı bakterilerin solunum esnasında yutulan hava ile beslenme sırasında tüketilen gıdaların fermente olması sonucu, midede ve bağırsaklarda gaz oluşumu gerçekleşir. Midede ve bağırsaklarda oluşan gaz sağlıklı bir şekilde dışarı atılamadığı zaman birikir ve sancıya neden olur. Biriken gaz miktarına göre sancının şiddeti de değişiklik gösterebilir. Uzun süreli gaz çıkarma sorunlarında son derece şiddetli sancılar görülebilir. Yetişkinlerde gaz yapan gıdalar arasında soğan, sarımsak, asitli içecekler, turunçgiller gibi besinler sayılabilir.

GAZ SANCISI NEDEN OLUR?

  • Herhangi bir besin maddesine vücudun gösterdiği hassasiyet veya alerji,
  • Modern yaşamın getirmiş olduğu hareketsizlik,
  • Beslenirken veya nefes alırken isteyerek ya da istemeyerek hava yutma,
  • Lifli gıdaların gereğinden fazla tüketilmesi,
  • Besinlerin büyük lokmalar halinde ve yeterince çiğnenmeden yutulması,
  • Sindirim sisteminin herhangi bir basamağında yaşanan sağlık sorunları,
  • Kış günlerinde karın bölgesi ile ayakların soğukta kalmasından dolayı üşütme,
  • Çok fazla yağlı veya baharatlı besinler tüketme,
  • Süt veya süt ürünlerinin çok fazla tüketilmesi,
  • Asitli ve şekerli meşrubatların çok fazla miktarda tüketilmesi. Alkol, sigara gibi sağlıksız alışkanlıklar.
  • Fazla gaz, bazı durumlarda divertikülit, ülseratif kolit veya Crohn hastalığı gibi kronik bağırsak hastalıklarının bir belirtisi olabilir. Aynı zamanda ince bağırsaktaki bakteri miktarının değişikliği de gaz sancısı oluşmasına neden olur.

GAZ SANCISINA NE İYİ GELİR?

Yüksek lifli gıdalar genel olarak sindirim açısından faydalı olsa da bazı kişilerde gaz oluşumuna ve gaz sancısına yol açabilir. Fasulye, soğan, brokoli, Brüksel lahanası, lahana, karnabahar, enginar, kuşkonmaz, armut, elma, şeftali, kuru erik, tam buğday ve kepek oldukça fazla lif içermektedir ve fazla tüketilmesi gaz oluşumuna neden olur.

Süt ve süt ürünlerinin çok fazla tüketilmesi gaz oluşmasına yol açar. Kızarmış ve yağlı yiyecekler sindirimin zorlaşmasına ve gaz oluşumunun artmasına, gazlı içecekleri fazlaca tüketmek gaz sancısına neden olur. Bu gıdaların beslenme düzeninden çıkarmak gaz sancısının önüne geçebilir. Aynı zamanda sindirimi kolaylaştıracağı için bolca su tüketmek gaz sancısının önüne geçer.

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR