Kafein, kahve, çay, enerji içecekleri ve çikolata dahil olmak üzere bir çok yiyecek ve içeceklerde bulunur. Bir çok insanın uyanık hissetmesine yardımcı olmasına rağmen, çok fazla ya da yanlış zamanda kafein tüketmek gününüze zarar verebilir. Su içmek, egzersiz yapmak sisteminizden kafeini hızlı şekilde çıkarmanıza yardımcı olacak birkaç yoldan bazılarıdır. İşte vücut sisteminizden fazla kafeini atmanın yolları:

Kafein doz aşımı belirtileri gösteriyorsanız acil tıbbi yardım alın: Kafein doz aşımı, acil tedavi gerektiren ciddi bir tıbbi durumdur. Nefes almakta zorluk çekiyorsanız, kusma, halüsinasyonlar veya göğüs ağrısı geçiriyorsanız, hemen profesyonel tıbbi yardım alın.

 

İdrarınızın açık sarı olmasını sağlayacak kadar su için: Su, kafeinin vücudunuzdan çıkarılmasına yardımcı olmayacaktır, ancak vücudun su ihtiyacını yeterince karşılamak, yan etkilerle baş etmeyi kolaylaştıracaktır.

Vücudunuzun kafeini daha hızlı eritmesine etmesine yardımcı olmak için egzersiz yapın: Hızlı bir yürüyüşe çıkın veya koşun ya da keyif aldığınız ve hareket etmenizi sağlayan farklı bir egzersiz seçin.

 

Yüksek lifli gıdalardan kaçının.: Özellikle lif içeriği yüksek olan besinler arasında ahududu, armut, elma, spagetti, arpa, mercimek ve enginar yer alır. Bunlardan uzak durmaya çalışın.

Vücudunuzun kafeini temizlemesine yardım etmek için turpgiller yiyin: Brokoli, karnabahar ve brüksel lahanası, metabolizmanızı hızlandırmak ve kafeini temizlemek için iyi seçeneklerdir.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.