22 Mart 2019
  • Istanbul
  • Ankara
  • Izmir 11.11°
İmsak 05:33
Güneş 06:58
Öğle 13:16
İkindi 16:41
Akşam 19:24
Yatsı 20:44
BIST103.408
Dolar5,4731
Euro6,2133
Altın229,855

Emziren Anneler Nasıl Beslenmeli?

Kadınlar için hamilelik ve bebeğin dünyaya geldiği zamanlar en özel ve dikkat gerektiren dönemlerden biridir. Bu dönemde tedirginleşen anneler özellikle bebeğin beslenmesi konusunda oldukça endişelidir. “Bebek için doğru besinler tüketiyor muyum?” sorusunu her annenin kendisine sık sık sorduğu sorulardandır.

Emziren Anneler Nasıl Beslenmeli?

Emzirme Döneminde Nasıl Beslenilmeli?

Kadınlar için hamilelik ve bebeğin dünyaya geldiği zamanlar en özel ve dikkat gerektiren dönemlerden biridir. Bu dönemde tedirginleşen anneler özellikle bebeğin beslenmesi konusunda oldukça endişelidir. “Bebek için doğru besinler tüketiyor muyum?” sorusunu her annenin kendisine sık sık sorduğu sorulardandır

Bebeğin gelişimi açısından annelerin bilinçli bir diyet programı yapmaları gerekir. Emzirme dönemini hem kendi hem de bebeği açısından sorunsuz geçirmek isteyen annelerin, bu dönemde yeterli sıvı tüketmesi ve sağlıklı besinler yemesi gerekir. Aksi halde düzensiz beslenme anne sütünün azalmasına ve kesilmesine sebebiyet verebilir.

EMZİREN ANNELER NASIL BESLENMELİ?

Farklı besin gruplarından tüketmeye ve sağlıklı öğün aralarına ağırlık verin.

Gün boyunca 2,5-3 litre su içmeye çalışın. Her emzirmede bir bardak su için. Su tüketimi dışında; Rezene, ıhlamur, papatya, ısırgan ve anason gibi bitki çayları tüketebilirsiniz. Kafein tüketiminden uzak durun. Çay ve kahve tüketimini en aza indirin.

Çiğ sebze ve meyve, kuru baklagiller, bulgur, süt gibi besinler gaza neden olabilir. Bu da emzirme esnasında bebekte de gaz oluşumuna sebep olur. Bu nedenle gaz yapan besinlerden uzak durun.

Emzirme döneminde protein alımı çok önemlidir. Haftada 2 kez balık tüketin.

B12 vitamini süt artışı için önemlidir. En iyi kaynak ise, yağsız kırmızı et ve yumurtadır.

Yeterli miktarda alınan kalsiyum annenin kemik sağlığı için oldukça önemlidir. Kadınlardaki osteoporoz riski göz ardı edilmemelidir.

B vitamini seviyesine dikkat edilmelidir. Bu nedenle tam buğday, gaz yapmıyor ise bulgur ve kuru baklagiller tüketilebilir.

Tatlı yemek istiyorsanız, gaz yapmayacak sütlü tatlılar tüketebilirsiniz.

Süt; protein, karbonhidrat ve kalsiyum bakımından mükemmel bir kaynaktır. Gaz yaparsa, laktozsuz sütleri ya da sindirim farklılığı bakımından keçi sütü içebilirsiniz.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.

İLİşKİLİ HABERLER

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.