Elleri Yüze Götürme Alışkanlığından Kurtulma Yöntemi

Hemen herkes Coronavirüse karşı alınabilecek önlemler arasında kişisel hijyene özen gösterilmesinden bahsediyor. Bunun yanı sıra ellerin yüze dokundurulmaması da oldukça önemli. Peki, ellerimizi yüzümüze götürmekten nasıl vazgeçeriz? Detaylar haberimizde…

Elleri Yüze Götürme Alışkanlığından Kurtulma Yöntemi

Elleri Yüze Götürme Alışkanlığından Kurtulma Yöntemi

Ellerini sürekli olarak yüzüne götüren birçok kişi ellerini neden yüzüne götürdüğünden habersiz. Peki, neden istemsizce ellerimizle yüzümüze götürüyoruz? Uzman Klinik Psikolog Dila Özçelik konuya ilişkin açıklamalarda bulundu…

Ellerin sürekli olarak yüze dokundurulması üzerine pek çok araştırma olduğunu ifade eden Uzman Klinik Psikolog Dila Özçelik, “Almanya’da yapılan bir araştırma, insanların özellikle stres verici bir ses duydukları ya da görüntü gördüklerinde ellerini burun, yanak ve çenelerine götürme sayılarının arttığını gösteriyor. Böylece kişilerin ellerini yüzlerine götürme alışkanlıkları, duygularını düzenlemelerine yardımcı oluyor şeklinde yorumlanıyor. Benzer bir şekilde elleri yüze götürmenin duyguları düzenlemeye çalışmakla alakalı olduğu evrimsel çalışmalarla da desteklenmiş olan bir önerme,” dedi.

ELLERİMİZİ YÜZÜMÜZE GÖTÜRMEKTEN VAZGEÇMENİN YOLLARI

Alışkanlık haline gelen bu durumu ortadan kaldırmak için izlenebilecek 3 yöntem olduğunu ifade eden Özçelik, “Bunlardan ilki, farkındalığımızı artırmak. Yaptığınız eylemin farkında değilseniz onu durdurabilmek oldukça zordur. Bu noktada bulunduğunuz ortamlarda sık sık yanınızda olan bir kişiden, sizi elinize yüzünüze götürdüğünüzde uyarmasını rica etmeniz, konuyla alakalı farkındalık kazanmanıza yardımcı olabilir. Eğer yalnız yaşıyorsanız elinize eldiven takabilirsiniz; böylece elinizi yüzünüze her götürdüğünüzde eldivenin dokusunu fark eder ve elinizi yüzünüzden çekebilirsiniz” şeklinde konuştu.

NEDENİNİ  BULUN

Özçelik, “Bir diğer yöntem, elimizi yüzümüze götürmemizi tetikleyen durumları belirlemek. Bu tetikleyicilerin neler olduğunu bilirsek üstesinden gelebilmek de bir o kadar rahat olacaktır.

Örneğin genellikle yorgun hissettiğimizde gözlerimizi ovuştururuz. Haliyle yorgun olduğumuzda bunu yaptığımızın bilincinde olabilirsek bu davranıştan kaçınmak daha kolay bir hal alacaktır,” ifadelerini kullandı.

DİKKATİNİZİ DAĞITACAK ŞEYLERE ODAKLANIN

Bu yöntemler yeterli gelmediyse eller yüze götürülmek istediği zaman dikkati dağıtabilecek başka bir unsur bulmak gerektiğini belirten Özçelik, “Mesela elinizi yüzünüze götürme dürtünüzü fark ettiyseniz elinizle yüzünüz yerine kolunuza dokunmak bu noktada size yardımcı olabilir” şeklinde açıklamalarda bulundu.

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

EN ÇOK OKUNANLAR