Sağlığımız için hayati önlem taşıyan eklemlerimizi korumak için, yapmamız gerekenler neler? Eklem sağlığı için soframızda bulundurmamız gereken besinler hangileri? İşte tüm bu soruların cevapları haberimizde…

EKLEM SAĞLIĞINI KORUMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER

Eklem sağlığı en az kemik sağlığı kadar önemli bir konudur. En iyi egzersizler, yüzmek ve bisiklete binmek gibi düşük etkili egzersizlerdir. Çünkü yüksek etkili, vuruşlu, sarsıntılı egzersizler eklemlerinizin incinmesine ve kıkırdağın bozulmasına neden olabilir. Eğer kireçlenmeniz varsa, doktorunuz veya fizyoterapistiniz size günlük hareket açıklığı egzersizlerini önerebilir. Karnınızı Güçlendirin. Ne kadar dengeli olursanız, düşme sonucu eklemlerinizi incitme riskinden o derece uzak olursunuz. Bu nedenle düzenli egzersizlerle karın kaslarınızı güçlendirin.

EKLEM DOSTU BESİNLER NELER?

BALIK

Eklemlerde oluşan inflamasyonu önlemek için, doğal besinlerden yararlanabilirsin. Omega-3 yağları, doğal bir anti-inflamatuardır. İltihapla savaşırlar ve eklemlerdeki ağrının azalmasına; daha sağlıklı eklemler için vücudun ihtiyacı olan ortamı hazırlamaya yardımcı olurlar. Bu nedenle, eklem sağlığı için Omega-3 bakımından zengin olan somon, sardalya, orkinos ve hamsi gibi yağlı balıkları; mutlaka beslenme programına eklemelisin.

ÇİLEK

Çilek, C vitamini bakımından oldukça zengindir; dolayısıyla eklem rahatsızlıklarına karşı da çok önemli bir koruyucudur. Çünkü C vitamini, vücuda zarar veren radikallerle savaşan güçlü bir antioksidandır.

ELMA

Elmada yoğun olarak bulunan bir antioksidan olan Quercetin, eklemlerin darbelere karşı dayanıklı olmasını sağlayan bir protein olan kollajen dokunun ömrünü uzatır. Elma genelde cilt sağlığı için önerilse de, aynı zamanda eklem sağlığı için de mutlaka bol bol tüketilmelidir.

YAĞLI TOHUMLAR

Yağlı tohumlar deyince ilk akla gelen ceviz, fındık, badem gibi besinlerdir. İşte bu yağlı tohumlar, önemli magnezyum kaynaklarındandır. Zengin olan bu kuruyemişleri, gün içinde sınırlı miktarda tüketmelisin.

BİBERİYE

Biberiye eklem dostu olmasının yanı sıra; bir de sindirimi kolaylaştırır ve kan akışını hızlandırır. Dolayısıyla bu diyet besine, mutlaka beslenme programında yer vermelisin.

ASMA YAPRAĞI

Kalsiyum bakımından zengin besinler arasında, ilk sıralarda yer alır. 100 gr asma yaprağında, 1 bardak sütteki kalsiyumun yaklaşık olarak 2 katı kalsiyum vardır (392 mg). Bu nedenle eklem sağlığın için, beslenme programında asma yaprağına da yer vermelisin.

SARIMSAK

Sarımsak, bağışıklığını güçlendirerek sadece seni mevsimsel hastalıklardan korumakla kalmaz; ayrıca eklem ve kemik sağlığını da korumana yardımcı olur. Bu nedenle, beslenme programında mutlaka sarımsak da bulunmalıdır.

RENKLİ MEYVE VE BESİNLER

Meyve ve sebzelerin her biri, içeriğinde farklı vitamin, mineral ve antioksidanlar bulundurmaktadır. vücuda yararlı maddeler, vücudun düzenli çalışmasını ve direncinin artmasını sağlar. 

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.