Araştırmalar, insanların anormal derecede yemek yeme sebebinin çoğu zaman kızgınlık, yorgunluk, depresyon, yalnızlık, güvensizlik, kıskançlık gibi duygulardan kaynaklandığını bunun sonrasında gelen pişmanlık hissinin mutsuz bir döngüye neden olacağı yönünde.
Yoğurt, kefir, lahana turşusu gibi probiyotik besinler, D vitamini zengini somon gibi yağlı balıklar, magnezyum içeren avokado, badem ve bitter çikolata ruh halimizi yola koyan besinler arasında. Bu besinlerden bir kaçını bir araya getiren ve 1 muz, 1 su bardağı kefir veya probiyotik içecek, 1 tatlı kaşığı kakao ve 15 bademden oluşan smoothie tarifi, stres altında olduğunuz zamanlarda beslenme düzeninize eklemek için çok ideal.

Peki bizi mutlu edebilen besinlerin yanında, duygu dünyamızı olumsuz yönde etkileyenler de var mı? Kesinlikle! Bazı besinler biz hiç fark etmeden modumuzu düşürebilir ve bu da günlük stresimizi etkileyebilir. Fazla tüketildiğinde söz konusu şeker olduğunda, enerjimizi yoran besinler arasında beyaz pirinç ve beyaz ekmek gibi işlenmiş tahıllar, şeker ve şeker ilaveli yiyecekler, kahve, alkol ve yüksek yağ ve düşük lif içeren kızartmalar sıralanıyor. Ruh halinin, uyku durumunun, hareketlerin ve iştahın düzenlenmesinde dopamin ve serotonin hormonları oldukça büyük bir rol oynar. Hormonların dengelenmesinde B ve C gibi vitaminlerin eksikliklerine dikkat edilmesinin ve muz, patates, ıspanak, fıstık ve çilek gibi besinlerin tercih edilirken bitkilerden de destek almak iyi olacaktır.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.