Kilo vermeye çalışanlar ve diyettekilerin tüketmekten vazgeçtiği ilk besinler arasında makarna gelir. Fakat kilo kaybetme konusunda hiçbir besin tek başına mucizevi olamayacağı gibi fazla kiloların nedeni de tek bir besin veya besin grubu olamaz. Ölçülü beslenme kapsamında sevdiğiniz besinlerden vazgeçmeden kilo verebilir ve yine makarna yiyebilirsiniz.

Makarna sadece un ve sudan oluşmuyor, protein zengini yüksek olan durum buğdayından elde ediliyor ve kan şekerini hızlı yükseltmiyor, tok tutuyor ve B grubu vitaminleri için iyi bir kaynak. Durum buğdayı protein içeriği bakımından çok zengindir. Çok az yapılan işlemin ardından durum buğdayı irmiğe dönüşür ve makarna bu irmikten yapılır.

Makarna pişirirken en çok düşülen hata yağ eklemek ve pişirme suyunu dökmektir. Eğer sizde makarnayı pişirirken birbirine yapışmaması için pişirme suyuna yağ ekliyorsanız, fazladan kalori alıyorsunuz demektir. Pişirme suyunu döküldüğünde, makarnanın barındırdığı suya eriyen vitaminler de döktüğünüz suyla birlikte boşu boşuna gidiyor. Makarnanın uzun süre tok tutmasını istiyorsanız kepekli veya tam buğday olan türlerini seçebilir ve besin değeri bakımından yüksek besinlerle birlikte tüketebilirsiniz.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.