19 Mayıs 2019
  • Istanbul 25°
  • Ankara 20°
  • Izmir 26.11°
İmsak 03:48
Güneş 05:36
Öğle 13:06
İkindi 17:02
Akşam 20:25
Yatsı 22:05
BIST86.796
Dolar6,0494
Euro6,7523
Altın248,55

Depresyona İyi Geldiği Kanıtlanmış Besin Takviyeleri

Hepimiz hayatımızın bazı dönemlerinde kendimizi daha mutsuz hissederiz. Bu dönemlerde içimizden yemek yemek de dahil hiçbir şey yapmak gelmez. Depresyon dönemlerinde beslenmemize gerekli özeni göstermezsek işler kötüye gidebilir. Peki hangi gıdalar bu durumdan hızla kurtulmamıza yardımcı olur bir bakalım.

Depresyona İyi Geldiği Kanıtlanmış Besin Takviyeleri

Antidepresanlar plasebodan daha etkili değiller. Araştırmalar antidepresanların etkisinin bazı besin takviyeleriyle arttırılabileceğini gösteriyor hatta bazı çalışmalar sadece besin takviyelerinin yeteceği sonucuna varıyor. Balık yağı, D vitamini, metilfolat (bir tür folik asit/B9 vitamini), S-Adenosilmetionin desteklerinin antidepresanların etkisini arttırdığı gösterilmiş.

ANTİDEPRESANLAR DEPRESYONU TETİKLİYOR

Zeitschrift Fur Psychologie dergisinde 2014'te yayınlanan bir makalede antidepresanların plasebo etkisi tartışılıyor. Diğer pek çok araştırma da serotonin teorisinin çöktüğünü gösteriyor. Sözü geçen yazıda, antidepresanların depresyonu tedavi etmek yerine insanlar üzerinde biyolojik bir hassasiyet meydana getirerek gelecekte depresyonda olma olasılıklarını arttırdığı söyleniyor.

D VİTAMİNİ VE B12 ALIN

Özellikle omega 3 ve D vitamini takviyesinin depresyon tedavisinde etkili olduğuna dair pek çok araştırma var.
Antidepresan almadan depresyondan kurtulmak için neler yapılabilir:

▪️ Gerçek yiyeceklerle beslenin, tüm işlenmiş gıdalardan, şekerden özellikle früktozdan, tahıllardan ve GDO'lu gıdalardan uzak durun.

▪️ Geleneksel yöntemlerle üretilmiş fermente yiyecek (örneğin ev turşusu) tüketiminizi fazlalaştırın.

▪️ Yeterli miktarda B12 vitamini alın.

▪️ D vitamini düzeyinizi optimize edin.

▪️ Bol miktarda hayvansal omega 3 yağı alın.

▪️ Tuz tüketiminizi göz önüne alın, depresyonun nedenlerinden biri de sodyum eksikliği. Ancak kesinlikle işlenmiş tuz kullanmayın, kaya tuzu kullanın.

▪️ Her gün mutlaka egzersiz yapın.

▪️ Uykunuz yeterli olsun.

Son Dakika Sağlık Haberleri için sayfayı aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

Diğer Sağlık Haberleri