24 Mayıs 2019
  • Istanbul 19°
  • Ankara 13.89°
  • Izmir 18°
İmsak 03:41
Güneş 05:32
Öğle 13:06
İkindi 17:03
Akşam 20:30
Yatsı 22:13
BIST84.596
Dolar6,1134
Euro6,8361
Altın252,25

D Vitamini Eksikliği Nedir?

D Vitamini eksikliği nedir? D Vitamini nasıl alınır? Fazla D vitamini alırsam ne olur? D vitamini yönünden zengin yiyecekler neler? İşte tüm bu soruların yanıtlarını haberimizin içeriğinde bulabilirsiniz...

D Vitamini Eksikliği Nedir?

D Vitamini eksikliği nedir? D Vitamini nasıl alınır? Fazla D vitamini alırsam ne olur? D vitamini yönünden zengin yiyecekler neler? İşte tüm bu soruların yanıtlarını haberimizin içeriğinde bulabilirsiniz...

D VİTAMİNİ NASIL ALINIR?

Vücudunuz doğrudan güneş ışığına maruz kaldığında doğal olarak D vitamini üretir. İhtiyacınız olan tek şey, özellikle cildin tenli olması halinde, günde 10 dakika, güneşe maruz kalma. Güneş ışığından D vitamini almanın yanı sıra, kandaki vitaminin yeterli seviyesini sağlamak için belirli gıdalar ve takviyeleri de kullanabilirsiniz.

D VİTAMİNİ YÖNÜNDEN ZENGİN YİYECEKLER

Birkaç gıdada doğal olarak D vitamini bulunur. Bu nedenle, bazı gıdalar pekiştirilir. Bu, D vitamininin eklendiği anlamına gelir. D vitamini içeren gıdalar şunları içerir:

Somon

Sardalya

yumurta sarısı

karides

Süt

Tahıl

Yoğurt (takviye edilmiş)

Portakal suyu (takviyeli)

Güneşe maruz kalma ve tek başına gıda ile her gün yeterli miktarda D vitamini almak zor olabilir, bu nedenle D vitamini takviyelerinin alınması yardımcı olabilir.

Sağlıklı bir işleyiş için gerekli olan D vitamini miktarı üzerinde bazı tartışmalar var. Son zamanlarda yapılan araştırmalar, bir zamanlar düşündüğünüzden daha fazla D vitamini ihtiyacınız olduğunu göstermektedir. Normal kan serum seviyeleri, decilitreden 50 ila 100 mikrogram aralığındadır. Kan seviyenize bağlı olarak, D vitamini alım gereksinimleri artabilir.

FAZLA D VİTAMİNİ ALIRSAM NE OLUR?

Kandaki çok fazla kalsiyum kemikleri zayıflatabilir ve böbreklere ve kalbe zarar verebilir.

D vitamini takviyeleri almayı seçerseniz, çoğu insan için günde 10 mcg yeterli olacaktır.

Zararlı olabileceğinden günde 100 mcg’den fazla D vitamini kullanmayınız. Bu, hamile ve emziren kadınlar, yaşlılar ve 11-17 yaşlarındaki çocuklar da dahil olmak üzere yetişkinler için geçerlidir.

1-10 yaş arasındaki çocuklar günde 50 mcg’den fazla olmamalıdır.

12 aydan küçük bebekler günde 25 mcg’den fazla olmamalıdır.

Güneş ışınlarına maruz kalmayı unutmayın; ancak uzun süre güneşte kalırsanız, cildinize zarar verme ve cilt kanseri riskini azaltmak için cildinizi korumayı unutmayın.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.