D Vitamini eksikliği nedir? D Vitamini nasıl alınır? Fazla D vitamini alırsam ne olur? D vitamini yönünden zengin yiyecekler neler? İşte tüm bu soruların yanıtlarını haberimizin içeriğinde bulabilirsiniz...

D VİTAMİNİ NASIL ALINIR?

Vücudunuz doğrudan güneş ışığına maruz kaldığında doğal olarak D vitamini üretir. İhtiyacınız olan tek şey, özellikle cildin tenli olması halinde, günde 10 dakika, güneşe maruz kalma. Güneş ışığından D vitamini almanın yanı sıra, kandaki vitaminin yeterli seviyesini sağlamak için belirli gıdalar ve takviyeleri de kullanabilirsiniz.

D VİTAMİNİ YÖNÜNDEN ZENGİN YİYECEKLER

Birkaç gıdada doğal olarak D vitamini bulunur. Bu nedenle, bazı gıdalar pekiştirilir. Bu, D vitamininin eklendiği anlamına gelir. D vitamini içeren gıdalar şunları içerir:

Somon

Sardalya

yumurta sarısı

karides

Süt

Tahıl

Yoğurt (takviye edilmiş)

Portakal suyu (takviyeli)

Güneşe maruz kalma ve tek başına gıda ile her gün yeterli miktarda D vitamini almak zor olabilir, bu nedenle D vitamini takviyelerinin alınması yardımcı olabilir.

Sağlıklı bir işleyiş için gerekli olan D vitamini miktarı üzerinde bazı tartışmalar var. Son zamanlarda yapılan araştırmalar, bir zamanlar düşündüğünüzden daha fazla D vitamini ihtiyacınız olduğunu göstermektedir. Normal kan serum seviyeleri, decilitreden 50 ila 100 mikrogram aralığındadır. Kan seviyenize bağlı olarak, D vitamini alım gereksinimleri artabilir.

FAZLA D VİTAMİNİ ALIRSAM NE OLUR?

Kandaki çok fazla kalsiyum kemikleri zayıflatabilir ve böbreklere ve kalbe zarar verebilir.

D vitamini takviyeleri almayı seçerseniz, çoğu insan için günde 10 mcg yeterli olacaktır.

Zararlı olabileceğinden günde 100 mcg’den fazla D vitamini kullanmayınız. Bu, hamile ve emziren kadınlar, yaşlılar ve 11-17 yaşlarındaki çocuklar da dahil olmak üzere yetişkinler için geçerlidir.

1-10 yaş arasındaki çocuklar günde 50 mcg’den fazla olmamalıdır.

12 aydan küçük bebekler günde 25 mcg’den fazla olmamalıdır.

Güneş ışınlarına maruz kalmayı unutmayın; ancak uzun süre güneşte kalırsanız, cildinize zarar verme ve cilt kanseri riskini azaltmak için cildinizi korumayı unutmayın.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.