Çinko eksikliği beyin faaliyetleri ve bağışıklık sistemiyle ilgili rahatsızlıklara yol açabilir. Bu yüzden çinko eksikliğini gidermek gerekir. Evinizde bulunan yiyeceklerle çinko eksikliğinizi giderebilirsiniz. Peki nedir bu yiyecekler? İşte yanıtı...

YARALARINIZ GEÇ İYİLEŞİYORSA DİKKAT!

Vücudumuzun protein üretmek, DNA oluşturmak, hücreler arasında koordinasyon sağlamak, enzim salgılamak için çinkoya ihtiyacı vardır. Çinko eksikliğinin belirtileri arasında; stres, yaraların geç iyileşmesi, saçların ve tırnakların güçsüz olması, geç uzaması yer alır. Çinkoyu yiyecekler yoluyla almak mümkündür. Çünkü genellikle protein içeren diğer besinler çinko açısından da zengindir. Haftada 3 gün kırmızı et veya balık yemek, her sabah kahvaltıda 1 yumurta yemek, çinko ihtiyacını karşılamak açısından önemlidir.

İşte çinko eksikliğini gideren besinler;

- Kepekli ekmek

- Tavuk

- Yumurta sarısı

- Süt ve süt ürünleri

- Balık

- Patates

- Ceviz

- Badem, kaju, fıstık ve kabak çekirdeği

- Tahıllar

- Kurufasulye

- Lahana

- Kuzu eti

 

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.