19 Mart 2019
  • Istanbul 20°
  • Ankara 16.11°
  • Izmir 18°
İmsak 05:38
Güneş 07:03
Öğle 13:17
İkindi 16:40
Akşam 19:21
Yatsı 20:40
BIST104.512
Dolar5,4759
Euro6,2160
Altın230,080

Çiğ Tüketilmesi Gereken 8 Besin!

Sağlıklı beslenmede, besinleri pişirme şekli oldukça önemlidir. Çünkü yiyecekleri pişirme biçimi kalori değerlerini oldukça etkiler.

Çiğ Tüketilmesi Gereken 8 Besin!

Sağlıklı beslenmede, besinleri pişirme şekli oldukça önemlidir. Çünkü yiyecekleri pişirme biçimi kalori değerlerini oldukça etkiler. Örneğin, pişmiş yiyecekleri yemenin, daha çok kalori alımına yol açtığı biliniyor. Peki, hangi besinleri çiğ tüketmek daha sağlıklı?

Uzmanlar tarafından yapılan araştırmalar sonucunda, pişmiş yiyeceklerin daha çok kalori alımına neden olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun sebebi, pişmiş yiyecekler yumuşamış ve işlem görmüş olduğundan dolayı, vücut bunları sindirmek için daha az enerji sarf ediyor. Ama besinler çiğ tüketildiğinde vücut daha fazla zorlanıyor ve kalori yakımını sağlıyor. Bu tespite göre, çiğ besinlerle beslenen insanlar daha kolay kilo veriyor.

Bununla birlikte bazı sebzeler çiğ tüketildiğinde, bazıları ise pişirildiğinde daha sağlıklı bir duruma geliyor. Havuç, ıspanak ve mantar gibi sebzeler pişirildiği zaman içerilerindeki bakteriler ölür ve antioksidan etkileri çoğalır. Çiğ süt yerine de pastörize edilmiş süt içmek daha sağlıklıdır.

İşte çiğ tüketilmesi gereken besinler…

Sarımsak

Brokoli

Kakao

Kuruyemiş ve çekirdekler

Chia tohumu

Yeşil yapraklı sebzeler

Probiyotikler

Hindistan cevizi

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.