Son Dakika Coronavirüs Haberleri Korona Yaz 8119'a Gönder 10 ₺ Bağışta Bulun

Çiğ Tüketilmemesi Gereken Besinler

Bazı besinlerin çiğ tüketilmesi sağlık açısından daha faydalıdır. Ancak öyle besinle var ki çiğ tüketildiği zaman başta hazımsızlık olmak üzere birçok sağlık sorununa neden oluyor. Peki, çiğ besin tüketmek sağlık açısından zararlı mıdır? Çiğ tüketilmemesi gereken besinler nelerdir? İşte detaylar…

Çiğ Tüketilmemesi Gereken Besinler

Çiğ Tüketilmemesi Gereken Besinler

Uzmanlar bazı besinlerin pişirilmeden tüketilmesinin yararlı olduğunu söylerken bazılarının ise kesinlikle çiğ tüketilmemesi gerektiğini savunuyor. Sizin için çiğ tüketilmemesi gereken besinleri bir araya getirdik.

BESİNLERİ ÇİĞ TÜKETMEK YARARLI MIDIR?

Yapılan araştırmalar uzmanlar yüzde 75 ve daha fazla çiğ besin tüketmenin enerji verdiğini, uyku düzenini artırdığını ve kilo vermeye yardımcı olduğunu gösteriyor. Fakat bu her besin için geçerli değil. Çiğ tüketilmemesi gereken besinleri ise şu şekildedir:

ÇİĞ TÜKETİLMEMESİ GEREKEN BESİNLER

Patlıcan: içeriğinde ki solanin sebebiyle midenizi tahriş edebilir. Eğer patlıcanı çiğ tüketirseniz muhtemelen mide sorunları yaşayacaksınızdır.

Patates: patlıcanda bulunan solanin patateste de bulunur. Midenize zarar verecektir.

Lahana: lahana türlerini çiğ olarak tüketmemelisiniz. Şişkinlik problemlerine sebep olacaktır.

Kuzukulağı: çok besleyici olan bu sebze sağlığa da yararlıdır. İçeriğin de bulunan toksik sebebiyle pişirilip yenmesi önerilir.

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

EN ÇOK OKUNANLAR