Sağlıklı beslenmeye çalışırken tatlı ve şekerli şeyler yiyemediğiniz için üzülmeyin. Beslenme düzeninize ve yaptığınız egzersizlere destek olacak bir besin olan chia tohumu, kurtarıcınız olacak. 

Chia tohumu çoğunlukla çiğ olarak tüketilir. Salataya, yoğurda, çorbalara ve smoothie’lere baharat ekler gibi katarak doğrudan tüketebilirsiniz.

Chia tohumunun en önemli özelliği, sıvı bir gıdanın içine koyulduğunda ve bekletildiğinde, içeceğin jölemsi bir kıvam almasını sağlar. Bu yöntemle zevkinize göre chia pudingi de elde edebilirsiniz 

Kolesterol düşmanı chia tohumu, antioksidan etkisiyle detoks görevi görüyor. Kas gelişimine yardımcı olurken gün içinde almanız gereken lif ihtiyacınızı karşılıyor. Sürekli acıkmanıza engel olarak, kilo vermenizde bile etkili olabiliyor. Kan şekerini düzenliyor, tansiyon riskini en aza indiriyor. Enerjiyi sağlıklı şekilde alarak, tatlı ihtiyacınızı chia tohumuyla giderebilir, metabolizmanıza fayda sağlayabilirsiniz.