Son Dakika Coronavirüs Haberleri Korona Yaz 8119'a Gönder 10 ₺ Bağışta Bulun

Bu Sebzeler Kansere Yakalanma Riskini Azaltıyor!

İlerleyen yaş, hücrelerin tahribatı, beslenme düzeni, genetik faktörler ve pek çok farklı neden insan sağlığını olumsuz etkiler. Son yıllarda çok sık görülen kanser hastalığı ise genellikle beslenme alışkanlıklarından ileri gelir. Hücre tahribatını engelleyen besinler tüketerek kanser riskini azaltabilirsiniz.

Bu Sebzeler Kansere Yakalanma Riskini Azaltıyor!

Bu Sebzeler Kansere Yakalanma Riskini Azaltıyor!

Yapılan araştırmalar bazı besinlerin hücre tahribatını engellediğini ortaya koymuştur. Sizin için hücre tahribatını azaltan ve kanser riskini azaltan besinleri bir araya getirdik. İşte detaylar…

ANTİKANSER OLAN PAZI

Syringic asit ve kaempferol antioksidanları için tam anlamıyla kaynak olan bu bitki, karbonhidratları basit şekere dönüştüren enzimi inhibe ederek kan şekerinin düzenlenmesini sağlar. Kansere neden olan toksinlerden diğer hücrelerin korunmasını sağlar, inflamasyonu azaltır, kalp hastalığı, diyabet ve diğer kronik hastalıkların riskini azaltır.

SARIMSAK

Sarımsak, 33 çeşit kükürt bileşiği, 17 çeşit aminoasit, flavonoidler, çinko, magnezyum, kalsiyum, A vitamini, B ve C vitaminleri içermektedir. Sarımsağın içeriğinde bulunan antioksidanlar ile sigaranın, hava kirliliğinin ve çeşitli kimyasalların vücuda verdiği zararlı etkilerin giderilmesini ve vücutta biriken toksinlerin dışarı atılmasına yardımcı olur.

Aynı zamanda kan yağlarını azaltan, kanın pıhtılaşmasını önleyen, tansiyonun düşmesini sağlayan, kan damarlarını koruyan bu antioksidanlar, antimikrobiyal, antiviral ve antiparazitiktir.

Yapılan son çalışmalar sarımsağın genlerimizi etkilediğini ortaya koymuştur. Bu özelliği sayesinde epigenetik bir besin olan sarımsak DNA diziliminde hücre yıkımını önleyerek yaşlanmayı geciktirir. Günlük hayatın içerisinde yaşanan stres, üzüntü, hareketsizlik hücre yıkımının artmasına neden olmaktadır. Ancak düzenli olarak tüketilen sarımsak sayesinde bu yıkım azalmaktadır.

BROKOLİ

Brokoli, yüksek oranda A ve C vitamini içermektedir. Aynı zamanda başka birçok vitamin daha içeren brokoli, lif, potasyum ve kalsiyum da içerir, yapısındaki sülforafen fitokimyasalları ile yüksek kan şekerinin damar çeperleri ve doku hasarına verdiği hasarları azaltır. Buna ek olarak diyabetin verdiği zararı azaltmada da oldukça etkili bir besindir.

Göz sağlığı için gerekli olan lutein ve zeaxantin yönünden de zengindir. Araştırmalar brokolinin maküler dejenerasyon, katarakt gibi göz hastalıklarında olumlu etkileri olduğunu ortaya koymuştur. Bu içeriği ile diyabetin ilerleyen safhalarında göze verdiği zararı azaltmaya yardımcı olur.

KARALAHANA

Karalahana kanserden korunmaya yardımcı olan bir besindir. Karadeniz'de yeşeren ve çok sık kullanılan karalahana, midenin asidini en iyi bağlayan sebzelerden biridir.

Kolesterolün düşmesine ve kanserden korumaya yardımcı olan karalahana, aynı zamanda vücudun toksinlerden korunmasını sağlayan fitokimyasalları içerir.

TERE

Tere, günlük K vitamini ihtiyacının tümünü karşılayabilir. K vitamini kanın pıhtılaşmasında, arter çevresinde plak oluşumunu engellemede, artirit ile ilgili kronik hastalıkları önlemede önemli bir rol oynamaktadır.

İki ay boyunca her gün düzenli olarak tere tüketilirse, kişi DNA tahribatını engellemeyi başarır, kanser riskini ve trigliserid seviyesini 'a kadar düşürebilir.

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR