Boyun Ağrısı İçin Ne Yapılmalı?

Toplumsa yaygın görülen boyun ağrısının birçok nedeni bulunmaktadır. Özellikle uzun çalışma saatleri, duruş bozuklukları, stres, yanlış egzersiz hareketleri bu ağrının tetiklenmesine neden oluyor. Peki, boyun ağrısı neden olur? Boyun ağrısı için ne yapılmalı? Detaylar haberimizde…

Boyun Ağrısı İçin Ne Yapılmalı?

Boyun Ağrısı İçin Ne Yapılmalı?

Uzun saatler boyunca masa başında aynı pozisyonda çalışmak, duruş bozuklukları, stres gibi pek çok faktör boyun ağrılarının tetiklenmesine neden oluyor. Boyun ağrılarının bir kısmı da altında yatan farklı tıbbi bir rahatsızlık sonrası gelişiyor. Bu yüzden hafife alınmadan, bu rahatsızlığın şikayetleri görüldüğünde mutlaka bir doktora başvurulması gerekir. Boyun ağrıları hakkında merak edilenleri sizin için bir araya getirdik. İşte detaylar…

BOYUN AĞRISI NEDEN OLUR?

Kas gerilmeleri: Bilgisayar, akıllı telefon gibi elektronik cihazlarla çok fazla vakit harcamak gibi durumlar, genellikle kas gerginliklerini tetikler. Yatarak kitap okumak ya da dişleri sıkmakta boyun kaslarının zorlanmasına neden olur.

Eklem ve kıkırdak aşınmaları: Vücutta bulunan diğer eklemler gibi, boyun eklemleri de yaşlandıkça aşınmaya eğilimlidir. Osteoartrit, omurlarınız (vertebra) arasındaki minderlerin (kıkırdak) bozulmasına neden olur. Vücut yaşlandıkça eklem hareketlerinin etkilenmesine ve ağrıya neden olan kemik mahmuzları (uzantıları) oluşmaya başlar.

Sinir sıkışması: Boyunda bulunan omurlardaki fıtıklaşmış diskler ya da kemik mahmuzları omurilikten yayılan sinirlere baskı yapar.

Yaralanmalar: Araba kazalarında arkadan darbe almak, genel olarak kırbaç hareketi zedelenmesi olarak adlandırılan bir duruma yol açar. Bu durumda baş önce geriye doğru daha ardından öne doğru hızla sarsılır ve yumuşak doku zedelenmesi yaşanır.

Hastalıklar: Romatoid artrit, menenjit ya da kanser gibi bazı hastalıklarda boyun ağrısına neden olur.

BOYUN AĞRISI İÇİN NE YAPILMALI?

Buz ve/veya Isı

Buz uygulamak, şişliği ve ağrıyı azaltmak için antienflamatuar olarak kullanılır. Başlangıçta, boyun ağrısı için soğuk kompres uygulamak daha iyidir. Çünkü soğuk uygulamalar küçük kan damarlarının geçici olarak kapatılmasını ve şişmesini engeller. Birkaç gün sonra, alternatif olarak buz ya da ısı uygulanabilir. Sürekli ısı uygulamak, şişliğin artmasına yol açar.

Masaj

Genellikle buz ya da ısı uygulandıktan sonra tercih edilmelidir. Derinlemesine bir masaj, kas gerginliği ile spazmları yatışmasını ve ağrının azalmasını sağlar.

Duruşu Düzeltmek

Boyun ağrısının nedeni kötü duruşsa, basit değişikliklerle ağrıyı geçirebilirsiniz. Çalışırken doğru şekilde konumlandırılmış sandalye, monitör ve klavye kullanmak, uyurken doğru uyuyuş pozisyonunu almak (sırt üstü) ve boynu destekleyen yastıklar kullanmak ağrıların azalmasını sağlar.

Yaşam Tarzı Değişiklikleri

Bazı aktivitelerde boyun ağrısının tetiklenmesine neden olur. Ağrıların önüne geçmek için bu aktivitelerin sınırlandırılması ya da önlenmesi gerekir. Örneğin, akıllı telefonda çok fazla zaman geçirildikten sonra boyun ağrıyorsa bu faaliyet azaltılmalı. Aynı zamanda telefona bakarken boynu daha dik tutabilmek için telefonu göz hizasına yakın tutmak gerekir.

Reçetesiz İlaçlar

Birçok reçetesiz ağrı kesici iltihabı azaltır ya da ağrı sinyallerinin beyne ulaşmasını engellemek için kullanılır.

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR