20 Mart 2019
  • Istanbul 10°
  • Ankara 7.78°
  • Izmir 10°
İmsak 05:36
Güneş 07:02
Öğle 13:17
İkindi 16:40
Akşam 19:22
Yatsı 20:42
BIST104.862
Dolar5,4794
Euro6,2177
Altın229,937

Böbrek Taşı Oluşumunu Önleyecek Tavsiyeler

Doğum sancısı kadar zorlu bir süreç olan böbrek taşı rahatsızlığı, beslenmeye dikkat edilerek önlenebilir. Üroloji Uzmanı Op. Dr. Ali Murat Gökçe, konu hakkında açıklamalarda bulundu.

Böbrek Taşı Oluşumunu Önleyecek Tavsiyeler

Böbrek Taşı Oluşumunu Önleyecek Tavsiyeler

Doğum sancısı kadar zorlu bir süreç olan böbrek taşı rahatsızlığı, beslenmeye dikkat edilerek önlenebilir. Üroloji Uzmanı Op. Dr. Ali Murat Gökçe, konu hakkında açıklamalarda bulundu. İşte detaylar...

Üroloji Uzmanı Op. Dr. Ali Murat Gökçe, böbrek taşı oluşumu önleyecek yöntemleri açıkladı.İşte o yöntemler...

Bol Sıvı Tüketin

Günde 2.5 litre civarında sıvıyı belli aralıklarla almaya çalışın. Su haricinde limonata, portakal suyu ve greyfurt suyu gibi C vitamini içeren meyve suları da taş oluşumunu önleyebilir. Ancak taze sıkılmış meyve suları olmasına dikkat edin. Konsantre meyve sularının taş hastalığı riskini artırabileceğini unutmayın.

Lifli Gıdaları Tercih Edin

Limon ve portakal, idrarın asitliğini gideren sitrat maddesini yüksek oranda içerdiğinden dolayı portakallı limonata içmek böbrek taşı ağrısına iyi gelir. Elma, lif içerdiğinden böbreğin süzme işlemini gerçekleştirmesine destek olur. Probiyotik bir besin olan yoğurt böbrek için oldukça faydalıdır. Yüksek lif içeren bal kabağı da sayısız faydaları olan bir besindir. Böbrek taşı tedavisinde destekleyicidir, taşların vücuttan atılmasını kolaylaştırır.

Tuz Kullanımını Azaltın

Fazla tuz tüketimi bağırsaklardan kalsiyum emilimini artırır. Bu da böbreklere daha fazla miktarda kalsiyumun gelmesine yol açar, taş oluşum riskinin artmasına sebep olur. Ayrıca fazla sodyum tüketimi idrarda kalsiyum miktarının artmasına neden olarak böbrek taşı riskini arttırır, sodyum içeren gıdalardan uzak durmak gerekir.

Hazır Gıdalardan Uzak Durun

Günlük beslenmede; sebze, meyve ve ekmekte de tuz olduğunu unutmayın. Bu sebeple sebze yemeklerini ekstra tuz ilave etmeden pişirin. Patates cipsi, hamburger, dondurulmuş hazır gıdalar, işlenmiş gıdalar, tuzlu atıştırmalıklar, tuzlu peynirler, hazır çorbalar, şarküteri ürünleri, tuzlu yemişler gibi yüksek sodyum içerikli konserve ve hazır gıdalardan uzak durmaya çalışın.

Kalsiyum İhtiyacını Karşılamayı Unutmayın

Beslenme programınızda yeterli kalsiyumun yer alması çok önemlidir. Süt ve süt ürünlerinin yer almadığı diyetler, taş oluşum riskini artırdığı için kalsiyumdan yoksun beslenme programlarını tercih etmeyin. Çünkü ihtiyacınız olan kalsiyumu besinlerden almazsanız oksalat seviyesi yükselecek ve böbreklerde taş oluşumu riski artacaktır.

 Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.