Bilim İnsanları Bakterilerin Ölüm Çığlığını Keşfetti

Birçok bakteri insanlar için zararlıdır. Havadan, yenilen besinlerden ya da hayvanlarda olan bakteriler insanlarda yan etkilere neden olabilir. Bilim insanları bakteriler hakkında oldukça ilginç bir araştırmayı daha netleştirdi. İşte haberin detayları...

25.08.2020-09:00 - (Son Güncelleme: 25.08.2020-08:41) Bilim İnsanları Bakterilerin Ölüm Çığlığını Keşfetti

Bakteriler toprakta, okyanusta ve insan bağırsağında yaşayabilirler. Bilim insanları şaşkına çeviren bir araştırmaya imza attı. Bakterilerin 'ölüm çığlığının' diğer bakterileri uyararak hayatta kalmalarını sağladığı belirledi.

KİMYASAL MADDE İLE TEHLİKE ALARMI ÇALIYOR

İnsan vücudunda yararlı bakteriler kadar zararlı bakterilerde bulunur. Bunlar hastalık belirtisi olarak bağışıklık sistemi zayıfladığı an vücudu ele geçirerek yayılmayı hedeflerler.

Vücuttaki zararlı bakterileri yok etmek için uygulanan tedavilerin bakterinin ölümüne sebep olması ve bakterinin de bunu diğer bakterilere uyarı olarak bildirmesi vücuttaki yaşam süresini uzatmasını sağlıyor.

Bilim insanlarının yaptığı araştırma, bakterilerin antibiyotikle yok olurken yaydıkları kimyasal bir maddenin, diğerler bakterilere tehlike alarmı verdiğini ortaya koydu.

TEHLİKEYE KARŞI KISA SÜREDE DİRENÇ GELİŞTİREBİLDİ

Uzmanlar, 'necrosignaling' (nekro sinyalleşme) olarak tanımladığı alarm sayesinde sürü halinde yaşayan bakterilerin ölümcül tehdidin varlığını önceden algılayabildiğini ve tehlikeye karşı kısa sürede direnç geliştirebildiği belirtildi.

Ölü bakterilerin sürünün geri kalanını nasıl kurtardığını incelemek için yapılan çalışmada, bakteriler ile antibiyotik arasındaki etkileşim gözlemlendi.

Moleküler biyoloji profesörü Rasika Harshey, ölü bakterilerin ayrıca canlı hücre zarlarında antibiyotiklerin dışarı atılmasını sağlayan sistemi aktive ettiğini söyleyerek 'Ölü bakteriler, sürünün hayatta kalmasına yardımcı oluyor' açıklamasında bulundu.