Vücudumuzun temel taşı beynimizdir. İngiliz Beslenme Uzmanı Jo Lewin, beynin üretkenliğini artıracak yiyecekleri açıkladı. İşte o yiyecekler...

Beyin sağlığına katkıda bulunup, zinde kalmanızı sağlayacak besinleri açıklıyoruz.

- Et suyu

İçeriğinde yer alan kolajenin prolin ve gilisin isimli iki amino asiti içinde barındırdığı et suyu, bağırsaktaki yararlı bakterilerin yenilenmesini sağlıyor.

- Tam tahıllı yiyecekler

Tam tahıllı yiyeceklerin içeriğinde yer alan karbonhidratlar beyin gelişimini artıran besin kaynaklarından birisi olarak dikkat çekiyor.

- Yeşil çay

Yeşil çay içeriğinde yer alan L-Theanine isimli amino asit yaratıcılığı tetikleyen besin kaynakları arasında yer alıyor.

- Lifli besinler

Sebze ve meyvelerde bulunan lif sağlıklı bir beyin için olmazsa olmazlardan birisi. B6 vitamini ise beyinsel işlevlerin kaybolmasını engelliyor.

- Balık yağı

Yaşlanmaya karşı balık yağı kullanabilir, bunamaya karşı önlem alabilirsiniz.

- Kakao ve çay

Kakao ve çay içinde yer alan polipenol isimli madde beyin gücünü artıran yiyecekler arasında yer alıyor.

 

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.