19 Eylül 2019
  • Istanbul 23°
  • Ankara 15°
  • Izmir 16.11°
İmsak 05:15
Güneş 06:41
Öğle 13:03
İkindi 16:31
Akşam 19:15
Yatsı 20:36
BIST101.930
Dolar5,6688
Euro6,2801
Altın272,27

Beliniz Ağrıyorsa Bunlara Dikkat! Bel Ağrısını Dindirmek İçin Hangi Hareketler Yapılmalı?

Hayatı boyunca beli ağrımamış çok az insan vardır. Yanlış oturma pozisyonları, yerden bir şey alırken ters bir hareket, az yürüyüş... Tüm bunlar belinizin ağrıması için zemin hazırlar. Peki belimiz ağrıyınca ne yapmalıyız? Hangi hareketler belimizin ağrısını dindirmekte yardımcı olur? Detayları haberimizde.

Beliniz Ağrıyorsa Bunlara Dikkat! Bel Ağrısını Dindirmek İçin Hangi Hareketler Yapılmalı?

Beliniz Ağrıyorsa Hareketlerinizi Gözden Geçirin

Bel ağrısına iyi gelen hareketler nelerdir? Egzersiz yapmak bel ağrısına iyi gelir mi? Günlük hayatta belimizi korumak için neler yapmalıyız. Bu soruların cevabını haberimizde derledik.

BELİNİZ AĞRIYORSA BUNLARI YAPIN

- Bel ağrısının önünde geçmek için ağırlık kaldırırken, masada otururken, spor yaparken vücudunuza doğru şekil vermeli ve belinize yüklenmemelisiniz.
- Bazı egzersizler ile bu kasları güçlendirerek ağrıları hafifletin.
- Rahatsızlığın ilk 24-48 saati içinde ağrıyan bölgeye 5-10 dakika süreyle soğuk kompres uygulaması (havluya sarılmış bir buz torbası) yapabilirsiniz.
- Eğer ağrı birkaç günde iyileşmiyorsa ağrıyan bölgeye sıcak kompres yapın.
- Hareket etmeye devam edin ancak belinizi koruyun. Ani dönüşlerden veya bükülme hareketlerinden kaçının olabildiği kadar yatak istirahatinden kaçının.
- Bir saat oturduktan sonra 10 dakika kalkıp dolaşın.
- Duruş oturuş bozukluklarına dikkat edin
- Cereyan, klima gibi etkenlere maruz kalmayın.
- Eğer ağrı 1 hafta sonrasında hala yoğunluğunu kaybetmemişse bir ortopedi veya fizik tedavi uzmanından randevu alın.

BEL AĞRISI SIRASINDA EGZERSİZ

Bel ağrısı çekerken egzersiz yapmak kendinizi daha kısa sürede iyi hissetmenize neden olur ve bel ağrısının daha şiddetlenmesini önler. Ancak, hafif ya da orta şiddette bel ağrınız varsa belinize çok fazla yüklenmeden:
• Kısa yürüyüşler,
• Esneme ve gerilme egzersizleri,
• Kondüsyon bisikleti kullanmak,
• Yüzmek gibi egzersizleri yapabilirsiniz.

 

Son Dakika Sağlık Haberleri için sayfayı aşağı kaydırın.


Yorum Yaz

Diğer Sağlık Haberleri