Kemik yapınızın düzgün olması doğru duruş pozisyonu uyguladığınız anlamına gelmez. Özellikle yaşlanmayı önleyen en büyük unsur omurganıza yaptığınız yatırımlardan geçmektedir. Bu sebeple omurganıza zarar verebilecek her türlü hareket ve duruş bozukluğundan kaçınmanız, ilerleyen yaşlarınızda çok daha sağlıklı bir şekilde ayakta kalabilmenizi sağlamak açısından önemlidir. Kendinizi sakatlamamak ve hayat boyu garantiniz olan omurganızı korumak adına birkaç önemli detaya dikkat ederek hem yaşlanmayı önlemiş olacaksınız hem de sağlıklı bir vücuda sahip olmaya ilk adımı atmış olacaksınız.

Doğru Duruşun Önemi Büyük

İdeal dik duruşun korunması bu açıdan oldukça önemli. Kambur bir şekilde durmanız bel ve boyun ağrılarının yanı sıra sizde yorgunluğa da sebep olacaktır. Eğer kambur durmaya aralıksız olarak devam ederseniz bu durum bir süre sonra belinizde ve boynunuzda aralıksız bir acı hissi oluşmasına neden olabilir. Ayakta doğru duruş ise omurganın tam olarak düz oluyor oluşu anlamına gelmiyor.

Ağırlık Kaldırırken Pozisyonunuza Dikkat Edin

Ağırlık kaldırma çok dikkat edilmesi gereken hususların başında yer alıyor. Ani dönüşler ile birlikte ağırlık kaldırma bel ve boyun ağrısının temel nedenleri arasında yer alıyor. Dengesiz ağırlık dağılımı sebebi ile fıtık olmak dahi mümkün olabilir. Ağırlık kaldırırken sırtınızı düz tutup, dizlerinizi bükerek ağırlığı kaldırdığınız takdirde istenemeyen bir sakatlığı da ortadan kaldırmış olacaksınız. Kaldırılacak şeyleri teker teker taşımak da aynı anda belinize ve sırtınıza çok yük binmemesi açısından etkili bir seçenek olacaktır.

Dengeli Beslenerek Kemiklerinizi Güçlendirin

Kemikleri güçlendirici gıdalara öncelik vererek dengeli ve düzenli bir beslenme ile olası sorunların da önüne geçmiş olacaksınız. Doğal sütten yapılmış ürünler, tahin, yumurta, susam, ceviz, bamya, barbunya, badem, fındık, dereotu, kıvırcık gibi besinleri tüketmeniz hem sağlığınız hem de omurganız açısından çok önemlidir.

Karın Kaslarınızı Güçlendirmek İçin Pilates Yapın

Omurgalarınızın ve tüm kemiklerinizin dostu olan bir egzersiz türü arıyorsanız pilates size bu konuda yardımcı olabilir. Sadece bugününüzde değil, yarınınızda da sağlıklı bir bedene sahip olmak istiyorsanız pilatesi hayatınızın vazgeçilmezi haline getirmeniz gerekiyor.

Seyahatte Oturuş Şekli Çok Önemli

Seyahatlerinizde özellikle uyuduğunuz arabada veya herhangi bir yerde yattığınız yerin ortopedik tabanlı olmasına dikkat etmeniz şart! Bu sayede yanlış duruş bozukluklarına izin vermemiş olacaksınız.