Bal Kabağının Faydaları

Tam mevsimi olan bal kabağının sağlığımıza birçok faydası bulunuyor. Rafine şeker yerine, tahin, pekmez veya bal ile tüketmenin çok daha faydalı olduğunu söyleyen uzmanlar, bal kabağının faydalarını açıkladı.

Bal Kabağının Faydaları

Bal Kabağının Faydaları

Tam mevsimi olan bal kabağının sağlığımıza birçok faydası bulunuyor. Rafine şeker yerine, tahin, pekmez veya bal ile tüketmenin çok daha faydalı olduğunu söyleyen uzmanlar, bal kabağının faydalarını açıkladı. İşte detaylar...

Beslenme ve Diyet Uzmanı Melis Torluoğlu "Çoğumuz bal kabağını sebze olarak değerlendirirken aslında o; vitamin A, vitamin B, vitamin E, demir, sodyum, potasyum, kalsiyum, magnezyum, çinko, fosfor ve posa bakımından oldukça zengin bir meyve" dedi.

Alerjik Reaksiyonları Önler

Bal kabağı, alerjik reaksiyonların önlenmesini sağlıyor. Astım, alerji gibi hastalıkların temelinde bağışıklık sisteminin güçlendirilmesi yatarken, antioksidan kapasitesi yüksek vitamin ve mineraller oldukça önemli. Antioksidan kapasitesi en yüksek vitaminlerden biri olan beta karotenlerin ise en yüksek oranda bulunduğu besinlerin başında bal kabağı geliyor.

Cilt Sağlığını Korur

Soğuk kış günlerinde kurumaya başlayan cildin yenilenmesini bal kabağının içeriğinde bulunan antioksidan mineraller ve A vitamini sağlıyor. Ayrıca posa açısından zengin bir kaynak olduğundan püresi veya çorbası uzun süre tok kalmanızı sağlarken; bağırsak tembelliğini önlüyor.

Bağışıklığı Güçlendirir

Bal kabağı antioksidan vitamin ve mineraller bakımından oldukça zengin bir besin. Bu yönüyle, vücudu bakteri, virüs ve mikroplara karşı koruyarak mevsim geçişlerinde ve dondurucu kış günlerinde bağışıklık sisteminin desteklenmesini sağlıyor.

Kilo Vermeye Yardımcı Olur

100 gramında sadece 26 kalori bulunan bal kabağı, posadan oldukça zengin olması nedeniyle uzun süre tokluk sağlıyor ve gereksiz enerji alımının önüne geçiyor. Böylece kilo verme sürecine destek oluyor.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Diğer Sağlık Haberleri