Kuru yemişler içerisinde en sevilenlerden biri de bademdir. Bademin vücudumuza sağladığı birçok faydası vardır.

İşte yüksek besin değerlerine sahip olan bademin faydaları;

- İçerisindeki besleyici yağlar ile kişiyi tok tutarak kilo vermeyi kolaylaştırır. Günde 10-15 tane tüketilecek olan badem, çiğ ve tuzsuz tercih edilmelidir.

- Zihin ve beden yorgunluğunu giderir.

- Üreme yolları, böbrek ve meshanede oluşan iltihaplanmaları yok eder.

- Safra kesesinde oluşabilecek taşları engeller.

- İçerdiği yağ asitleri ve enzimler, kalp ve damar hastalıklarına karşı korur.

- Kolestrol dengelenmesine badem önemli bir besindir. Dengesiz kolestrolün oluşturacağı risklerden korur.

- Kemik sağlığının korunmasında rol oynayan fosfor içeren badem, kemik ağrılarının önlenmesinde yardımcı olur.

- E vitamini açısından zengin olan badem, saç dökülmelerine karşı korur.

- Magnezyum, folik asit ile bünyeyi koruyan badem, arterlerde leke oluşumunu engeller.

- Bağışıklık sistemini güçlendiren badem, içerdiği alkali ile vücuda giren sağlıksız maddelerin atılımında yardımcı olur.

- Cilt bakımında önemli bir kaynak olan badem, temizlik ürünlerinde kullanılır.

- Kan basıncını düzenleyen potasyum ile badem, tansiyon hastaları için önemli besin kaynağıdır.

- Enerji veren badem, içerdiği bakır ile sizi zinde tutar.

- Kolon kanseri riskini içerdiği diyet lifleri sayesinde önler.

- Badem, insilün ve glikozun artmasını engelleyerek yemek sonrasında şeker düzeyinizi sağlıklı tutar.

 

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.