Bacağa Vuran Fıtık Ağrısı Nasıl Geçer?

Bel fıtığından kaynaklanan ağrılar, genelde kalçada başlar ve bacaklara doğru ilerler. Her bacak ağrısı bel fıtığına işaret etmese de bu ağrılar ciddiye alınmalıdır. Fıtık kaynaklı ağrılar genelde bacaklara vurduğunda tek bir bacakta yoğunlaşarak seyrederler.

Bacağa Vuran Fıtık Ağrısı Nasıl Geçer?

Bacağa Vuran Fıtık Ağrısı Nasıl Geçer?

Bel fıtığı problemleri çoğunlukla bel ve kalça bölgesi, bacaklar ve ayaklarda ağrı ve uyuşmalar olarak kendini gösterir. Bunun dışındaki birtakım belirtiler de fıtık habercisi olabilir. Bunlar:

- Bacak ya da ayaklarda yaşanan karıncalanma veya uyuşma hissi

- Kaslarda güçsüzleşme

- Hareket kabiliyetinin zayıflaması, harekette zorlanmalar

- Şiddetli ve sık aralıklarla yaşanan bel ağrısı

- Bel ile beraber bacaklara da yayılan ağrılar

- Kısa sürede yorulmak

- Denge sağlamakta zorluk

- Oturur pozisyonda veya yürüme esnasında acı duyma, zorluk yaşama

Bel Fıtığının Nedenleri

Bel fıtığı omurganın dış halkasında zayıflama, yırtılma veya güç kaybı ile ortaya çıkar. Buna sebep olan etkenlerden ilki yaşlanma sonucunda omurga sisteminde oluşan dejenerasyondur. Bir diğeri ise aşırı kilodur. Çok kilolu kişilerde, vücut ağırlığı bel bacağa yüklenerek baskı yapar. Son olarak ağır bir yük kaldırırken aniden oluşan baskı da bu etkenler arasında sayılabilir.

Bacağa Vuran Fıtık Ağrısı Nasıl Geçer

Öncelikle bel ve kalça daha sonra da bacağa vuran fıtık ağrısını azaltmak için düzenli olarak hafif tempolu yürüyüşler yararlı olacaktır. Bel bölgesini zorlamayacak düşük tempolu egzersiz hareketlerinin de bacak ve bel ağrılarına iyi geldiği görülmektedir.

Bunların yanında yüzmek de her türlü fıtık ağrısını dindirmek için çok etkili bir yöntemdir. Yüzmek bununla beraber fıtığın gerilemesine de yardımcı olarak, adeta bir fizik tedavi yöntemi işlevi görür. Bir yandan karın kaslarını da kuvvetlendirerek vücudun denge-kas koordinasyonunu düzenler.

Bacağa vuran fıtık ağrısı için yatar pozisyondayken bacakların altını bir yastıkla desteklemek de ağrıları hafifletecek ve vücudu rahatlatacaktır.

Bel Fıtığını Önlemenin Yolları

Bel bölgesinde oluşan ağrıları ve bel fıtığını engellemek için gündelik hayatta bol bol hareket etmek gerekir. Hareketsiz bir yaşam omurgada disklerin kaymasına zemin hazırlar. Spor yapmak, omurgayı güçlendiren egzersizler gibi yollarla bel fıtığının önüne geçilebilir.

Vücut ağırlığına da son derece dikkat etmek gerekir. Fazla kilolar bel ve omurga sağlığı için ciddi riskler teşkil etmektedir.

Çok ağır yük kaldırmamak, bu bir mecburiyetse de ağır bir şeyler kaldırırken son derece kontrollü olmak gerekir. Bel bölgesine uygulanan ani baskılar da bel fıtığına davetiye çıkarmaktadır.

Bel ve bacak ağrıları nedeniyle hareket etmekte, yürümekte zorlanmaya başlayanlar ise 10 ila 15 gün arası zorunlu olmayan durumlarda ayağa kalkmamalı, oturur pozisyonda da olmamalı sadece yatarak istirahat etmelidir. Bele ve bacaklara verilen ağırlık azaldığında, disk kaymalarında da düzelmeler ve ağrılarda azalmalar görülür.

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

EN ÇOK OKUNANLAR