Alkali diyet, vücuda zararlı asitli besinleri azaltmayı amaçlar. Her besinin kendine ait bir PH değeri bulunur, bu değer besinlerin asidik ya da alkali olduğunu gösterir. Her besin vücutta sindirime girdikten sonra hücrenin kimyasını asit ya da alkali değere döndürür. Sindirilme işleminin ardından hücreleri alkaliye doğru sevk edecek bir beslenme tarzının oluşmasına ‘alkali beslenme’ ya da ‘alkali diyet’ adı verilir. Bu yaklaşımı destekleyenler asitli yiyecekleri azaltıp alkali besinleri çoğaltarak vücudun PH seviyesini dengede tutmaya yarar.

Asitli yiyecekler kendi içerisinde üçe ayrılır:

Az asitli besinler: İnek sütü yoğurdu, kaymak, tereyağı, yumurta sarısı, kuzu eti, hindi eti, tavuk, sakatatlar, portakal, ananas, elma, dut, papaya, nar, beyaz üzüm, mandalina, olgun muz, mandalina, fındık, ceviz, buğday ruşeymi, tam tahıllı ekmek, kestane, mısır.

Orta asitli besinler: Dana eti, organ etleri, deniz ürünleri, hazır yoğurt, kuru meyveler, siyah çay, Türk kahvesi, ketçap, mayonez, hardal, ayçiçek yağı, mısır, pamuk yağı, mısır unu, arpa, yulaf, çavdar, fıstık.

Çok asitli besinler: Dondurma, pastörize inek sütü, inek peyniri, sığır eti, reçel, meyveli şekerlemeler, soya sosu, margarin, yanmış kızarmış yağlar, kahve, enerji içecekleri, hazır meyve suyu.

ALKALİ DİYETİ KİMLER YAPABİLİR?

Alkali diyet yetişkin insanlar tarafından uygulanabilir. Fakat büyüme, gelişme zamanında olan çocuklar, ergenlik ve gebelik dönemindeki bireyler hiçbir şekilde bir uzman tarafından yönlendirilmedikçe diyet uygulamamalıdır. Alkali diyette asidik besinlerin hiçbir şekilde alkali besinlerin dörtte birini geçmemesi gerekir.

Şeker hastalığı, yoğun stres, damar sertliği gibi sıkıntılar mevcutsa vücutta asitlenme yüksektir ve alınan asidik besinlerin miktarına daha da dikkat edilmelidir. Tercih edilen yağ çeşidi de etkilidir. Zeytinyağı, balık yağı, hindistancevizi yağı, susam yağı ve tohum yağları kullanılmalıdır.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın.