Akciğer Sağlığı İçin Protein Tüketimi Çok Önemli

Dünya Sağlık Örgütü’nün pandemi ilan ettiği ve Türkiye’de de görülen Coronavirüs tehlikesi nedeniyle uzmanlar, salgın sürecinde akciğeri korumak ve bağışıklık sistemini güçlendirmek gerektiğine dikkat çekerek, beslenme düzenine yönelik tavsiyelerde bulundu.

Akciğer Sağlığı İçin Protein Tüketimi Çok Önemli

Akciğer Sağlığı İçin Protein Tüketimi Çok Önemli

Coronavirüs salgınına karşı akciğer sağlığına ve bağışıklık sisteminin güçlü olmasına dikkat çeken Dr. Öğr. Üyesi Ülkü Demirci ve Öğr. Gör. İrem Dürçek, besin tüketimine yönelik önemli tavsiyelerde bulundu.

PROTEİN TÜKETİMİ ÇOK ÖNEMLİ

Akciğer sağlığını korumak ve bağışık sistemini güçlendirmek için protein tüketiminin çok önemli olduğuna dikkat çeken Dr. Demirci, ''Bağışıklık sistemini güçlendirici gıdaları tüketmek aynı zamanda akciğer sağlığına da olumlu etkiler yapacaktır. Aynı zamanda antioksidan vitamin ve minerallerin tüketimi de çok önemlidir,'' ifadelerini kullandı.

OMEGA-3 ÖNEMLİ BİR ROLE SAHİP

Antikorların, bağışıklık sisteminin güçlenmesinde önemli bir rol oynadığını ve proteinin antikorların yapımı için gerekli olduğunu ifade eden Dr. Demirci, ''Kırmızı et, tavuk, balık, yumurta, süt ve ürünleri, kuru baklagiller protein kaynakları arasında yer almaktadır.

Protein ihtiyacı cinsiyet, yaş, boy, kilo gibi durumlara göre değişmektedir. Ancak genel olarak söylenecek olursa nohut, fasulye türleri, kırmızı ve yeşil mercimek gibi kuru baklagiller her gün tüketilebilir.

Hem protein hem de bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde önemli rol oynayan omega-3 açısından haftada iki defa balık tüketimi önerilmektedir,” şeklinde konuştu.

A-E-C VİTAMİNLERİ VE ÇİNKO DEPOLARINI DOLDURUN

Antioksidan, vitamin ve minerallerinde faydalarını açıklayan Dr. Demirci, şu açıklamalarda bulundu:

''Özellikle A, E ve C vitaminleri ve çinko, selenyum gibi mineraller bağışıklık sistemini güçlendirici ve vücudu arındırıcı özelliklere sahiptir.

A vitamini, solunum sistemini enfeksiyonlardan korur. En çok karaciğer, yumurta, süt ve ürünleri gibi hayvansal gıdalarda ve havuç, pazı, ıspanak, kayısı, bal kabağı gibi sebzelerde bulunmaktadır.

E vitamini, bilinen en iyi antioksidan vitaminlerdendir. En iyi kaynakları arasında fındık, ceviz gibi yemişler ve yağları, zeytinyağı gibi bitkisel yağlar, tam tahıllar gelmektedir.

C vitamini, en iyi antioksidanlardandır. En iyi kaynakları arasında kırmızı biber, maydanoz, brokoli, çilek, portakal, kivi gibi sebze ve meyveler gelmektedir.

Çinko, bağışıklık sistemini çok yönlü olarak etkiler. Eksikliği pek çok solunum sistemi enfeksiyonu de olmak üzere pek çok enfeksiyonun gelişmesinde risk oluşturmaktadır. En iyi kaynakları arasında et, deniz ürünleri, kuru baklagiller, yağlı tohumlar gelmektedir.''

PROBİYOTİK TÜKETİMİ ŞART

Öğr. Gör. İrem Dürçek ise yalnızca akciğerin değil, tüm vücudun temizlenmesi, zararlı toksinlerin vücuttan dışarı atılması için su tüketiminin önemine değinerek şu açıklamalarda bulundu:

''Genellikle bireyler susadıklarında daha çok asitli ve şekerli içecekler tüketmektedir ki, bunlar vücudun arınmasını engellemektedir. Bu nedenle öncelikli olarak su tüketimi önerilmektedir. Aynı zamanda hem bağışıklık sistemini güçlendirmek hem de yenilenmeyi sağlamak amacıyla probiyotik özellikli kefir tüketimi önem taşımaktadır.

Sarımsak, keten tohumu, zencefil ve tere tüketimi sıkça önerilmektedir.”

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

EN ÇOK OKUNANLAR