Son Dakika Coronavirüs Haberleri Korona Yaz 8119'a Gönder 10 ₺ Bağışta Bulun

Otomotiv İhracatı Sos Veriyor

Abdurrahman Pala
06 Nisan 2020 Pazartesi 08:20

Vecihi Hürkuş’u kendi yaptığı uçakla İzmir’e uçtuğu için mahkum etmiş bir toplumuz.

Nuri Demirağ’ın kendi fabrikasında yaptığı uçakları değil satın alıp kullanmak, ürettiği uçaklarını başka ülkelere satmasına bile mani olmuşuz.

34 idealist genç mühendisin 135 gün süre verilerek imal ettikleri Devrim otosu da deposuna benzin konulmadığı için yolda kalınca üretmekten vazgeçmişiz.

Halbuki;

135 güne geceli gündüzlü çalışarak, daha önce otomobili olmamış, başkasının otomobiline bile binmemiş idealist demiryolcu mühendisler istenen aracı hem de dört adet imal etmişler.

Yapım aşamasında kendilerini Eskişehir’de ziyaret eden aynı Cemal Aga Gürsel 34 idealist mühendisi kutlamıştır.

Araçlardan 2’si Ankara’ya götürülürken bir gizli el “Lokomotif’ten gelen kıvılcım araçları tutuşturabilir. Araçlara benzini Ankara’da koyarsınız.” demiş ve bu tezini yönetenlere kabul ettirmiş ki; 2 devrim otomobili Ankara’ya tren katarında benzin olmadan gitmiş.
Gar’ da indirilen otolar çevreden bidonlarla bulunan birkaç litre benzinle TBMM’nin önüne getirilince Cemal Gürsel’i almış yola çıkmış 2 kilometre gitmeden yolda kalmış Cemal Gürsel “Garplı gibi düşünüp otomobil yaptık. Türk gibi davranıp benzin koymayı unuttuk” deyip otomobilden inmiştir.

Resmi tarihin bize öğrettiği bu olay üzerine Devrim’in üretilmesinden vazgeçildiğidir.
Halbuki Cemal Gürsel ikinci devrim aracıyla Hipodroma gitmiştir.

Nedendir bilinmez. Aslında biliyoruz ama…
Bu proje rafa kalkmıştır.

1967 yılında ilk Türk otomobili Anadol’un imali gündeme gelince de belli mahfiller “Ne olacak canım montaj” diyebilmişlerdi.
70’li yıllara geldiğimizde TOFAŞ ve OYAK-RENAULT fabrikaları kurulurken de aynısını dedikleri gibi…

“Montaj” diye hafifletmeye çalışılan o çalışmalar bugün Türkiye’yi otomotiv üretim üssü haline getirdi.
Bursa’da yanan bu ateş, Hyundai ve Toyota ile İzmit’e, Sakarya’ya, Ford ile Kocaeli’ne sıçradı. TOGG’un yatırımı da Gemlik’te olacak Bu interland bizim otomotiv üssümüz.

70’li yıllarda Şehirlerarası Yolcu taşımacılığının büyük bölümünü yapan Magırus Deutz otobüsleri üreten Ünver Sanayi Tesisleri bugün Otokar adıyla 23 ayrı model ve üretim ile Avrupa’nın gözdesi. Elektrikli toplu ulaşım araçlarıyla dünya gözünü onlara çevirmiş durumda…

Hyundai ve Toyota önemli segment araçlarını Türkiye’deki üslerinde üretiyor ve dünyaya satıyor. Burada ürettikleri araçların prömiyerini Avrupa’nın göbeğinde yapıyor.
Ford Türkiye tesisleriyle dünya’da en rantabl üretim ve “Yılın Otomobili” ödülleri alıyor. Hem de üç model ile…

Otomotiv sektörü ihracatımızın lokomotifi. Mart ayı ihracatı 2.1 milyar dolar. Bu Sektörün yüzde 28.5 daha az ihracat yaptığını bize söylüyor. Neredeyse üçte biri…

Bizim pazarımız yüzde 80 oranında Avrupa ülkeleri. Virüs belası yüzünden Avrupa ülkeleri ayağa kalkamaz durumda…

2019 yılında Otomotiv sektörü ürettiğinin yüzde 87’sini ihraç etmişti. Bu sene ilk üç ayda binek oto ihracatı yüzde 33 azaldı.

Geçen yıl iç pazarda yüzde 48 küçülmesine rağmen açığı ihracat ile kapatan sektör 2020’nin ilk üç ayında ihracatta da üçte bir küçülmüştür.

Gelecek aylar ve 2020 yılı İhracatcımız ve özellikle Otomotiv sektörü için hüsran yılı olacaktır.

TİM Başkanı İsmail Gülle her ne kadar “Yeni pazarlar bulur dünya’ya açılırız” diyorsa da bizi kötü günlerin beklediği aşikar.

Şimdiden tedbir almak, bu sektörde dönen çarkların durmasına izin vermemek gerekir.

Mehmet Hakan Kekeç

Yıldırım Bayezid’in Kemikleri Neden Yakıldı?

Ahmet Tezcan

Afedersiniz Ama Siz Aynalı Sazan Mısınız?

Prof. Dr. İsmail Hakkı Aydın

Genetiği Değiştirilmiş Doktorlar (GDD)!

Dr. Ömer Aydın

27 Mayıs'ta Türkçe Ezana Direnen Alperen

Halit Emre Aydın

Biz Çocuklar Gibi Şendik, Ama Şenlik Yetmezdi

Erdal Şimşek

İstifa Et Ey Ahmak Bülent Arınç!