Yerli Otomobili 'Türkiye'nin Markası'na Odaklamak Gerekiyor'

Türkiyenin ilk yerli otomobili olacak olan TOGG için açıklamalarda bulunan İstanbul Ticaret Üniversitesi Kurumsal Yönetim ve Sosyal Sorumluluk Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Özgür Çengel

Yerli Otomobili 'Türkiye'nin Markası'na Odaklamak Gerekiyor'

Yerli Otomobili 'Türkiye'nin Markası'na Odaklamak Gerekiyor'


Türkiyenin ilk yerli otomobili olacak olan TOGG için açıklamalarda bulunan İstanbul Ticaret Üniversitesi Kurumsal Yönetim ve Sosyal Sorumluluk Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Prof. Dr. Özgür Çengel:

"Tek başına üretim yetmez. Yerli otomobilin tanıtılması ve pazarlanması aşamasında, ‘Türkiye’nin Markası’na odaklanmak gerekiyor. Bu markayı ülkemizde ve yurt dışında destekleyebilir ve insanlarda yerli malı kullanma algısı oluşturabilirsek o zaman yerli otomobil çok başarılı olacak.

Şu aşamada yapılması gereken şey, tüketicide yerli ürün kullanımını teşvik etmek, zihinlerinde yerli ürün kullanma algısı oluşturmak. Önce onların yerli otomobile inanması gerekir. Tüketici inanırsa satın alır ve yerli otomobilin marka elçisi olarak ürünün pazarlanmasını destekler.

Üretim, ‘olmazsa olmaz.’ Ama tüketim olduğu müddetçe olur. Tüketimi artırmamız için pazarlamaya ihtiyacımız var. Farklılığı pazarlama ile sunmamız lazım. Pazarlamanın temel bileşeni merak oluşturmaktır. Önce merak uyandırmamız gerek, merak satışa dönüşür.

Küreselleşme, dünyanın tek bir pazar haline gelmesi demek. Dünya ile entegre olmak demek. Reklam pahalıdır diye bir şey yok. Talep yaratmak için tanıtmak lazım. Yerli üretime olduğu kadar pazarlamaya da inanmak lazım. Bugün şirketlerin en büyük eksiği budur. Ekonomik krizlerde ilk kısılan bütçe pazarlama bütçesidir. Oya krizler, tanıtım için bir fırsattır." açıklamalarında bulundu.

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

EN ÇOK OKUNANLAR