Koreli marka SsangYong, en büyük SUV modeli Rexton'un yeni neslini tanıttı. İlk kez 2001 yılında üretilmeye başlayan ve bugüne kadar makyaj ve küçük güncellemelerle gelen Rexton, yeni neslinde Tivoli ile başlayan tasarım tarzını yansıtıyor. Dünyada bir ilk olan 1.5 Gpa dayanımlı çeliğin kullanıldığı yeni SsangYong Rexton'da 2.0 lt'lik benzinli ve 2.2 lt'lik dizel motorlar kullanılıyor. Çevre görüş sistemi, Apple CarPlay ve Android Auto destekli multimedya sistemi gibi özelliklerin sunulacağı otomobil 2017 bitmeden satışa sunulmuş olacak.

Güney Koreli otomotiv üreticilerinin dünya pazarlarındaki etkileri her geçen gün artıyor. Hyundai ve Kia ilk aklımıza gelen ve bildiklerimiz. Ama aslında uzman tüketicilerin radarına giren bir marka daha bulunuyor; SsangYong. Ülkemizde uzun yıllardır satılan marka, özellikle Şahsuvaroğlu çatısı altında hem bilinirlik yönünden güçlendi hem de yeni modelleriyle karşımıza çıktı. Bugün sizler için test edeceğimiz SsangYong modeli ise Rexton W.

Tasarım 4

 Birinci jenerasyon SsangYong Rexton ilk kez 2001 yılında ortaya çıktı. Dönemin Mercedes ML şasisi üzerine inşa edilen modelin tasarımı ise ünlü İtalyan tasarımcı Giorgietto Giugiaro'nın Italdesign firmasına aitti. 2006 yılında ikinci jenerasyonu ortaya çıkan araç bu tarihten sonra Rexton II olarak satıldı. 2010 yılında Y300 kod adıyla kapsamlı bir değişime uğrayan aracın üçüncü nesli ortaya çıktı. Bu model 2013'te makyajlandı ve güncel görünümüne kavuştu. İsmi ise Rexton W olarak güncellendi. Ana hatları değiştirilmeyen Rexton'un farlarında, radyatör ızgarasında ve tamponunda değişiklikler yapıldı. Ayrıca arka bölümde iç tasarımı değişen stop grubu dikkat çekiyor. SUV olarak Rexton W büyük boyutlara sahip. Aracın uzunluğu 4.755 mm, genişliği 1.900 mm, yüksekliği ise 1.840 mm. Aks aralığı ise 2.835 mm olarak açıklanıyor.

İç Mekan 3

 Rexton W, derli toplu bir iç mekana sahip. Genel anlamda iç mekan tasarımı Güney Koreli diğer rakiplerini andırıyor. Malzeme kalitesi tatmin ediyor. Orta konsolun en üstünde açık ufak bir boşluk yer alıyor. Dijital bir saat ve havalandırma çıkışları bu bölümün altına konumlandırılmış. Daha altta ise müzik sisteminin ve klimanın kontrolleri yer alıyor. Dijital saat ve müzik sistemi kısmında kullanılan ekran yerleşim açısı sebebiyle üzerine gelen ışığı bolca yansıtıyor. Bu sebeple sürüş esnasında çok net görünmeyebiliyorlar. Araç çok estetik olmayan fakat kullanışlı bir direksiyona sahip. Müzik sistemi direksiyon üzerinden kontrol edilebiliyor. Ayrıca otomatik şanzıman manuel konumdayken direksiyon üzerindeki butonlar vasıtası ile vites değiştirmek mümkün. Aracın torpido gözü çok büyük değil. Fakat vites arkasındaki kapaklı kolçak ile bu açık gideriliyor. Bunun yanında kapı içerinde de faydalı boşluklar mevcut. 7 koltuklu Rexton W'nun 3 sıra koltuğu kapalıyken bagaj hacmi 1.339 litre.

Motor 3

 Geçmiş modelde Mercedes-Benz imzalı 2.7 litrelik bir motorla can bulan Rexton, makyajın ardından Korando modelinde de kullanılan 2.0 litrelik turbo dizel motora kavuşmuş. Korando'da 175 PS güç üreten motor, Rexton W'ta geçerken 3400 d/d'de 155 PS güç üretir hale gelmiş. Motorun torku ise 1500 d/d'den itibaren 360 Nm. Motor, Mercedes-Benz imzalı 5 kademeli T-Tronic otomatik şanzıman ile kombine edilmiş. Geçmiş Mercedes-Benz modellerini bilenler, Rexton W'nun kokpitindeki vites kısmını tanıdık bulacaklardır. 4x4 olan Rexton W istenildiğinde sadece 2 çeker moda da alınabiliyor. Otomatik şanzımanın vites geçişleri sarsıntısız. Ancak çok hızlı olmadığı bir gerçek. Alt devirlerden itibaren yüksek torkunu hissettiren araç 3 tonluk römork çekme kapasitesine sahip. Aracın 2 tonluk ağırlığı düşünüldüğünde çok yüksek performans beklenmemeli. Yine de sürücüsünü zor durumda bırakmadığı bir gerçek. Rexton W, istenildiğinde ekonomik olabilen bir araç. Sakin, uzun yol sürüşlerinde 8 litre dolaylarında ortalama yakalamak mümkün. Karma kullanımı kapsayan test ortalamamız ise 9 litre oldu. Eğer aracı performans anlamında zorlamayı sevenlerdenseniz 10 litrenin üzerinde bir tüketim kaçınılmaz olacaktır.

Konfor & Yol Tutuş 5

 SsangYong Rexton W merdiven tipi bir şasiye sahip. Bu da aracın altyapısının sağlam olduğunu gösteriyor. Aracın arka kısmında bağımsız süspansiyon kullanılmış. Süspansiyonların sertliği yumuşağa dönük. Bu sayede Rexton W neredeyse premium rakiplerine yaklaşan bir konforu sunuyor. Tabii bu durum yol tutuş konusunda çok iddialı olmasını da engelliyor. Virajlara hızlı girildiğinde karoserde belirgin bir esneme oluyor. ESP sisteminin varlığı ve 4x4 sistemi ile Rexton W yere sağlam basıyor ve tehlikeleri oluşmadan önlüyor.  Araç arazide de iddialı. 2 çeker ve 4 çeker ayarlarının dışında ağır koşullar için 4 çeker (4L) konumu da bulunuyor. Ayrıca araçta eğim iniş kontrolü de sunuluyor. Rexton W'nun yaklaşma açısı 28 derece, uzaklaşma açısı 25.5 derece. Karın açısı ise 22.5 derece.

Kaynak: Oto Haber