Mide Şişkinliğine Ne İyi Gelir?

Mide şişkinliği insanı çok rahatsız eden bir rahatsızlıktır. Yemek yedikten sonra böyle bir şişkinlik sorunu yaşıyorsanız, aslında çözümü basit bir takım değişiklikler olabilir. Peki mide şişkinliğine ne iyi gelir?

30.03.2021-09:30 - (Son Güncelleme: 30.03.2021-09:30)Mide Şişkinliğine Ne İyi Gelir?

Cinsiyette mide şişkinliği konusunda önemli bir faktördür. Kadınların, erkeklerden yüzde 19 daha fazla şişkinlik yaşadığı yapılan bazı araştırmalar sonucunda ortaya çıkmıştır.  

Bazı besinleri yiyerek bazı yemek alışkanlığınızı değiştirerek de bu sorunu ortadan kaldırabilirsiniz. İşte o kazanması gereken alışkanlıklar; 

ŞEKERİ SINIRLANDIRABİLİRSİNİZ

Süt ürünlerinden alınan laktoz ve meyveden alınan  fruktoz çeşitli şişkinliğe neden olmaktadır. Bu yiyecekler size rahatsızlık veriyorsa bunlardan uzak durmalısınız. Yaş ilerleyince şeker zor sindirilmeye başlanır. Laktoz intoleransı bunlardan en yaygınıdır. 

Sindirilmemiş laktoz, bakterilerin onu parçalayıp gaz ve su çıkardığı kolona doğru hareket etmesine neden olur. Bu gaz ve su birikmesi daha sonra şişkinliğe, mide kramplarına ve ishale neden olur. 

LİF ALIMINI ARTTIRABİLİRSİNİZ 

Lif tüketimi önemli bir husustur. Şişkinliği tam buğday ekmeği, baklagiller, meyveler ve sebzeler azaltmaya yardımcı olur. Uzmanlar günde 25 ila 30 gram lif tüketimi öneriyor. Eğer fazla lif tüketimine alışkın değilseniz bunu yavaş yavaş yapabilirsiniz. 

Bir başka konu ise bazı lif bakımından zengin yiyecekleri yeme konusunda dikkatli olmalısınız, çünkü bazıları şişkinlik ve kramp oluşmasına neden de olabilir. Bu yiyecekler arasında brokoli, karnabahar, lahana, Brüksel lahanası ve fasulye yer almaktadır. 

NANE TÜKETEBİLİRSİNİZ

Nane çayı şişkinliğe iyi gelen besinlerden biridir. Nane, mide kaslarını gevşeterek hazımsızlığın ortadan kalkmasına neden olur ve tüketilen yiyeceklerin midede daha hızlı hareket etmesine yardımcı olur. 

TUZLU YİYECEKLERDEN UZAK DURUN

Günlük alınan sodyumun yüzde 70'inden fazlası önceden paketlenmiş ve hazırlanmış gıdalardan geliyor. Sodyum içeriği yüksek yiyecekler tuz ve su tutulmasına neden olabilir ve 2019 yılında yapılan bir araştırmada, yüksek sodyumlu diyetlerin daha fazla şişkinliğe neden olduğunu gösteriyor. Bu nedenle aşırı su tutma ve şişkinliği önlemek için tuzlu gıdalardan kaçınmak da önem arz etmektedir.

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR