Kültür Bakanı Nabi Avcı, Afyonkarahisar'da bir termal otelde düzenlenen Turizm Sektörü Temsilcileri Buluşması'nda, Türkiye'nin özellikle turizm alanında 15 yılda çok önemli mesafe katettiğini belirtti. 2002 ile karşılaştırıldığı zaman hem fiziki alt yapıda hem beşeri alt yapıda ve bunun karşılığı olarak ülkeye gelen yabancı turist sayılarında olağanüstü artışlar olduğunu ifade eden Avcı, "Afyonkarahisar'da da var. Ama özellikle kıyı turizminde bu 13-14 yıl içerisinde çok büyük gelişmeler oldu" diye konuştu.

Türkiye'nin kendini dış pazarlarda turizm olarak daha çok kıyı turizmine vurgu yapan deniz, kum, güneş üzerinden tanıttığını belirten Avcı, şöyle devam etti:

"O günün şartlarında bu anlaşılabilirdi. Çünkü o günün şartlarında her ülke sahip olduğu herhangi bir özelliği, herhangi bir değeri öne çıkararak kendini tanıtıyordu. Türkiye de deniz, kum, güneş üzerinden, kıyıların avantajını turizm sektöründe değerlendirmek için böyle bir tanıtım stratejisini benimsemişti. Fakat zaman içerisinde başka ülkeler gibi Türkiye de tanıtım stratejisini değiştirdi. Biz son 3 yıldır tanıtım stratejimizi tek bir turizm ürünü üzerinden, deniz, kum, güneş üzerinden değil, ülkemizin sahip olduğu bütün diğer turizm ürünlerini kapsayacak şekilde dünya kamuoyunun dikkatine sunmaya başladık. Katıldığımız bütün uluslararası fuarlarda artık ürün çeşitliliğimizle boy gösteriyoruz."

Kaynak: Yeni Şafak