Kore Diyeti Nasıl Yapılır?

Kore mutfağından ilham alarak hazırlanan bu diyet programı pek çok kişinin hastalıklarını da iyileştirmektedir. Kore diyet listesini sizin için derledik. Kore diyeti nasıl yapılır? Kore diyet programı? Detaylar haberimizde...

13.02.2018-10:46 - (Son Güncelleme: 26.09.2021-16:01)

Kore mutfağından ilham alarak hazırlanan bu diyet programı pek çok kişinin hastalıklarını da iyileştirmektedir. Kendine has pişirme tekniği ve kuralları olan Kore diyet listesini sizin için derledik. Kore diyeti nasıl yapılır? Kore diyeti listesi nedir?

Kore diyetini ilk defa deneyecek olan kişilerin hayatından tuzu, yağı ve kırmızı eti çıkarması tavsiye edilir. Kore diyetinde omega kaynakları daha ağır basar. Kore diyetine vücudu yoran tuz ve şeker türü hiçbir besine eklenmez. Bu sayede daha kolay kilo verilir. Pişirme tekniklerinde ise asla kızartma kullanılmaz. Bu diyette tüketilen besinler haşlama ve ızgara olarak servis edilir. Koreliler ekmek tüketmeyi pek sevmez bundan dolayı diyet listesinde ekmeğe de çok yer verilmez.

KORE DİYETİ ÖRNEK LİSTE

Kore diyetini ilk defa deneyenler için 3 günlük örnek menü:

1. Gün

- Kahvaltı: Sebzeli omlet

- Öğle Yemeği: Tofu ile kimchi-sebze çorbası

- Akşam Yemeği: Kızarmış pilav ve sebzeler

2. Gün

Kahvaltı: Sebze, shiitake veya deniz ürünleri ile doldurulmuş Kore pankekleri

Öğle Yemeği: Bibimbap, yumurta, sebze ve et veya tofu ile yapılan bir Kore pirinç yemeği

Akşam Yemeği: Japchae, Kore usulü cam erişte tavada kızartma

3. Gün

Kahvaltı: Mandoo, pirinç ve tapyoka unu ile yapılan Kore et veya sebze köfte

Öğle Yemeği: Baharatlı Kore lahana salatası

Akşam yemeği: Kimbap, Kore suşi ruloları olarak da bilinir. Seçtiğiniz sebze, avokado, karides veya tofu ile doldurulur.

KORE DİYETİ NASIL YAPILIR?

- Kore diyetinin kendine özgü özel kuralları mevcuttur. Aç kalma konusunda hassas olan bireyler bu diyete başlamamalıdır.

- Önerilen öğünler sofraya geldiğinde ilk 5 dakika çok önemlidir. Çünkü 5 dakika içinde yemek yenir ve sonrasında masadan kalkılır.

- Yaşam içinde yemek yemeye çok fazla önem göstermeyen egzersiz ve daha sağlıklı aktiviteleri tercih eden Koreliler yeme öğünleri için pek fazla zaman ayırmaz.

- Siz de bu diyeti yaparken her öğüne maksimum 5-7 dakika ayırabilirsiniz. Masada daha uzun kalmak iştahı açacağı için erken kalkılır. Sebzelerin ve etlerin kızartılması önerilmiyor. Balık ve deniz ürünlerinin yer aldığı ana öğünlerde bu etler de haşlanarak tüketilir.

YORUM YAZ..

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Modal