Kara Delik Nedir? Kara Deliği Çıplak Gözle Görebilir Miyiz?

Uzay ile ilgili en çok merak edilen konulardan bir tanesi de 'Kara Delik'tir. Kara delik nedir, kara delikler insanlar tarafından görülebilir mi?

15.01.2021-16:05 - (Son Güncelleme: 15.01.2021-16:05)Kara Delik Nedir? Kara Deliği Çıplak Gözle Görebilir Miyiz?

Kara delik, astrofizikte, çekim alanı her türlü maddesel oluşumun ve ışınımın kendisinden kaçmasına izin vermeyecek derecede güçlü olan, kütlesi büyük bir kozmik cisimdir. Görelilik kavramının kurucusu Albert Einstein, 1916'da kara deliklerin varlığından bahsetmiştir.

En kısa tanımıyla kara delik, uzayda bulunan ve kütleçekim kuvvetinin çok fazla olduğu yerdir. Bu çekim o kadar fazladır ki, ışık bile kaçamaz. Kara delik, uzayda belirli nicelikteki maddenin bir noktaya toplanması ile meydana gelen bir nesnedir. Bu tür nesneler ışık yaymadıklarından kara olarak nitelendirilirler.

KARA DELİKLER GÖRÜNÜR MÜ?

Hiç ışık kaçamadığı için kara delikler insanlar tarafından görülemezler. Özel uzay teleskopları ise kara deliklerin bulunmasına yardımcı olabilir. Bu özel aletler yardımıyla, kara deliklere çok yakın olan yıldızların diğer yıldızlara göre ne şekilde farklı davranışlar sergilediği görülebilir.

KARA DELİKLER NE KADAR BÜYÜK?

Kara delikler büyük, küçük ve orta boyutlu olabilirler. Bilim insanları, en küçük kara deliklerin sadece bir atom boyutunda olduğunu düşünüyor.

Geçtiğimiz sene NASA bir kara deliğin ilk fotoğrafını yayınlamıştı. Şimdi ise uzay dairesinden yeni bir paylaşım daha geldi. NASA, birleşme süresinde olan iki süper kütleli kara deliği içeren görüntüler yayınladı. Bilim insanları yaptıkları açıklamada, 10 veya 100 milyon yıl sonra iki kara deliğin birbirine sürükleneceğini ve daha büyük bir kara deliğin oluşacağını belirtti.