Sağlıklı bir yaşamın yolu doğru beslenmekten geçer. Bu yüzden hangi gıdanın hangi organımıza iyi geldiğini bilmek önemlidir. Biz de hayatımızın devamlılığı açısından önemli olan kalbimiz için yememiz gereken gıdaları listeledik. İşte detaylar...

Zeytinyağı

Güçlü bir antioksidan deposu olan zeytinyağı, kötü kolesterolünüzü düşürürken iyi kolesterol HDL'nizin seviyesini etkilemez.

Brokoli

B vitamini ve folik asit yüklü brokolinin stres, kaygı, panik ve hatta depresyona iyi geldiği keşfedilmiş.

Badem

B2 ve E vitamini ile magnezyum ve çinko deposu olan badem kalbiniz için en yararlı besinlerin başında geliyor.

Çikolata

İçindeki kakao miktarı en az yüzde 75 (hatta mümkünse yüzde 85) olan bitter çikolata sadece stresle mücadele etmez aynı zamanda kalbiniz için de çok faydalıdır.

Fasulye

Fasulye, kalp dostu ve stres düşmanı B vitamini, demir ve kalsiyum kaynaklarıdır.

Domates

Domates ve salça, ketçap gibi domates ürünleri, likopen adı verilen ve kalp sağlığınız açısından önemli rol oynayan antioksidanın adeta deposu gibidir.

Süt

Süt, içeriğindeki kalsiyum ve potasyum sayesinde kan basıncınızı dengelemek için çok önemli.

Tatlı Patates

İçinde bulunan güçlü antioksidanlar kalbiniz için adeta bir kalkan vazifesi görüyor.