Kilo vermeye yardımcı olan yulaf kepeği sağlık için de faydalı. Uzmanlar günde 2 kaşık yemenin yeterli olduğunu söylüyor.Peki yulaf kepeği nedir, faydaları neler, ne kadar yenmeli? İşte merak edilenler haberimizde...

YULAF KEPEĞİ NEDİR?

Yulaf kepeği yulaf tanesinin kabuğudur. Öğütülmüş yulaf, yulaf kepeğinin ve buğday kepeğinin muadili değildir.

YULAF KEPEĞİ İÇERİĞİ NEDİR?

Yulaf yüksek oranda çöüzünür lif ve posa içerir. Selenyum, manganez, çinko, demir, B2 (riboflavin), B3 (niasin) ve E vitaminleri açısından zengindir.

YULAF KEPEĞİNİN FAYDALARI NELERDİR?

İçeriğindeki selenyum, E vitamin ile birlikte güçlü bir antioksidan işlevi görür, hücrelerin yapısını korur. Manganez özellikle kalsiyum emilimi ve kemik sağlığı için gereklidir. Vücut çinkoya öncelikle beyin fonksiyonlarını yerine getirmek, DNA sentezi yapabilmek için ihtiyaç duyar. B2 vitamini (riboflavin) sinir sistemi, gözler ve deri için, ayrıca çocuklarda gelişme ve büyüme için gereklidir. Zihin ve cilt sağlığında etkili olan B3 vitamini (niasin) karbonhidrat, protein ve yağların işlenmesini ve enerji üretilmesini sağlar.

Kan şekerini düzenleyen, kolesterolü düşüren yulaf kepeği kilo vermeye yardımcıdır. Lifli yapısı ile midedeki sıvıları emerek daha fazla yer kaplar, uzun süre tokluk hissi sağlar. Bağırsaklardaki düzensizlikleri gidererek sindirim sistemini olumlu yönde etkiler.

YULAF KEPEĞİ NASIL YENİR?

Önerilen, günde 30-50 gram, 2 yemek kaşığı kadar tüketilmesi. Fazlası vitaminlerin emiliminin azalmasına, bağırsakların tıkanmasına sebep olabilir.

YULAF KEPEĞİ NASIL KULLANILIR?

Genellikle yoğurt veya süt ile karıştırılarak tüketilir. Ekmek hamuruna ve hamur işlerine ilave edilebilir.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın