Yavaş Yemek Yemenin Yolları

Yemek yeme hızı bozulmuş glikoz toleransından metabolik sendroma kadar birçok hastalık ile alakalı olabiliyor. Bunun yanı sıra istenmeyen kilolarında başlıca sebeplerinden biri hızlı yemek yemektir. Peki yavaş yeme alışkanlığı için ne yapabiliriz?

Yavaş Yemek Yemenin Yolları

Yemek yeme hızı bozulmuş glikoz toleransından metabolik sendroma kadar birçok hastalık ile alakalı olabiliyor. Bunun yanı sıra istenmeyen kilolarında başlıca sebeplerinden biri hızlı yemek yemektir. Peki yavaş yeme alışkanlığı için ne yapabiliriz?

MASAYA OTURUN: Eğer ayakta yemek yiyorsanız hızlı yemek yeme ihtimaliniz çok daha yüksek. Bu nedenle yemek yerken masaya oturmayı tercih edin.

BAŞKALARIYLA BERABER YEMEK YEYİN: Tek başına yemek yemek hızlı yemenize sebep oluyor olabilir. Evde veya iş yerinde birlikte yemek yiyebileceğiniz kişiler edinin. Böylece yemek yerken sohbet ederek yeme hızınızı indirebilirsiniz.

İÇEÇEK: Yemek esnasında bir şeyler içmek yemeğe ara vermenizi sağlayacaktır. Yüksek kalorili içeceklerden ziyade, su, maden suyu, ayran gibi düşük kalorili ve sağlıklı içecekler içebilirsiniz.

ÇOK ÇİĞNEYİN: Her aldığınız lokmayı daha çok çiğnemeye çalışın. Çok çiğnemek yemek yeme hızınızı keserken aynı zamanda sindirim sorunlarınıza da iyi gelecektir.

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Diğer Kadın Haberleri



-->