Tüketilen Besinler Saç Sağlığını Etkiler Mi?

Saç dökülmesi bir çok kişide rastlanılan ve rahatsızlık veren bir durumdur. Saç dökülmesine stres, biyolojik hastalık, alışkanlıkların değiştirilmesi gibi bir çok etken neden olabilir. Ancak yaşanan saç dökülmelerinin en temel nedeni tükettiğimiz besinlerdir.

Tüketilen Besinler Saç Sağlığını Etkiler Mi?

Saç Sağlığını Destekleyen Besinler

Saç dökülmesi bir çok kişide rastlanılan ve rahatsızlık veren bir durumdur. Saç dökülmesine stres, biyolojik hastalık, alışkanlıkların değiştirilmesi gibi bir çok etken neden olabilir. Ancak yaşanan saç dökülmelerinin en temel nedeni tükettiğimiz besinlerdir.

Yediğimiz her gıda vücut sistemimizi etkiler. Beslenme rutini birçok rahatsızlığa sebebiyet verebildiği gibi saç dökülmesine yol açabilir.

Tüketilen bazı gıdalar saç dökülmesini yoğunlaştırırken, eksikliğini çektiğiniz bazı vitaminler de saç dökülme hızını tetikleyebilir. Örneğin; saç dökülmesine sebebiyet veren gıdalar göz önünde bulundurulduğunda ilk sıralarda fast-food yani hazır yiyecekler ve şekerli içecekler geliyor.

SAÇI BESLEYEN GIDALAR

Saç dökülmesini tetikleyen gıdalar olduğu gibi saçı besleyen ve kuvvetlendiren gıdalarda bulunmakta. Saç dökülmesini engelleyen gıdaların başında ise en önemli vitamin ve minerallerden olan A, B, C, D ve E vitaminleri ile biyotin, folik asit ve demir gibi mineraller yer alıyor.

Bu vitaminleri ve mineralleri barındıran yiyecekleri beslenme düzeninize dâhil ettiğinizde kısa zamanda saçlarınızdaki dökülmenin azaldığını göreceksiniz.

Saça iyi gelen vitamin ve mineraller bakımından zengin olan besinlerin başında havuç, koyu yeşil yapraklı sebzeler, kuru fasulye ve nohut gibi bakliyatlar, balık, deniz ürünleri, et ve tavuk, süt ürünleri, semizotu, fındık, ceviz, badem ve kabak çekirdeği, zeytinyağı, avokado, portakal, greyfurt geliyor.

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Diğer Kadın Haberleri