Su Hakkında Bilinmeyenler - Su Gerçekten Zayıflamaya Destek Mi?

Dünyamızdaki tüm canlıların neredeyse yüzde 70-80’ini oluşturan su hayatımızda önemli bir yere sahip. Yaşamımızın temel taşı olan suyun bir çok faydası var.

Su Hakkında Bilinmeyenler - Su Gerçekten Zayıflamaya Destek Mi?

Dünyamızdaki tüm canlıların neredeyse yüzde 70-80’ini oluşturan su hayatımızda önemli bir yere sahip. Yaşamımızın temel taşı olan suyun bir çok faydası var.

Bir çok kişi su içmenin kırışıklıkları engellediği ve baş ağrısını giderdiği, yorgunluğu aldığı ve kilo vermeye yardımcı olduğunu düşünüyor. Peki ama suyun ne kadarı yarar, ne kadar su içmeliyiz, fazla su içmenin zararları var mı?

İşte cevaplar…

VÜCUDUN GÜNLÜK SU MİKTARI

Senelerdir bir çok doktorun söylediği şey bol bol su içmemiz. Normalde günlük olarak günde iki litre su içmemiz öneriliyor. Fakat yeni gösteriyor ki bu tavsiye herkes için geçerli değil.

Çünkü tüketmemiz gereken ideal su iklime, boy, kilo ve günlük aktivitemize göre değişiklik gösterebiliyor. Pek çok besin de yüksek miktarda sıvı barındırıyor. Salatalığın yüzde 97’si, etin yüzde 70’i sudan oluşuyor.

SU KIRIŞIKLIKLARA, BAŞ AĞRISINA VE KİLO VERMEYE YARDIMCI MI?

Su, susuzluk ihtiyacımızı karşılıyor. Diğer yandan, suyla alakalı ortaya atılmış bir çok vaat bilimsel bir sonuca dayanmıyor.

Kilo vermek bu konuda istisna olan bir durum. Yemekten hemen önce içilen bir bardak su iştahı azaltmada etkili. Dahası, su içmek kalori yakmayı da kolaylaştırıyor.

Fakat bunun etkisinin üzerinde de çok durmamak gerek çünkü günlük 1,5-2 litre su tüketiminde enerji yakımı ancak 100 kalori arttırdığı biliniyor.

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Diğer Kadın Haberleri



-->