25 Mart 2019
  • Istanbul 6.11°
  • Ankara -1.11°
  • Izmir 7.22°
İmsak 05:27
Güneş 06:53
Öğle 13:15
İkindi 16:43
Akşam 19:27
Yatsı 20:48
BIST99.835
Dolar5,7445
Euro6,4830
Altın239,938

Stres Yönetimi İçin Tavsiyeler

Günümüzde stres hayatımızın bir parçası haline geldi. Zorlu yaşam koşullarının sebep olduğu stres sadece ruh halimizi değil vücut ağırlığımızı da etkiliyor. Stresliyken kilo alımı daha fazla geçekleşiyor. Sizler için stres yönetimi sağlayacak önerileri hazırladık.

Stres Yönetimi İçin Tavsiyeler

Stres Yönetimi İçin Tavsiyeler

Günümüzde stres hayatımızın bir parçası haline geldi. Zorlu yaşam koşullarının sebep olduğu stres sadece ruh halimizi değil vücut ağırlığımızı da etkiliyor. Stresliyken kilo alımı daha fazla geçekleşiyor. Sizler için stres yönetimi sağlayacak önerileri hazırladık. İşte detaylar...

Stres Yönetimini Sağlayacak Yöntemler:

- Strese girdiğinizde yatıştıran, strese girmeyi önleyen, geciktiren, yönetme sakinliği katan sihirli şey düzenli yürüyüştür. Hırsınızı buzdolabındaki falanca gıdadan çıkarmak yerine, spor ayakkabıyı bir an önce giyip yürümeye odaklanın. Eve geldiğinizde bir duş, bir bitki çayı biraz uyku sizi sakinleştirir. Daha sakin düşünmeye başladığınızda kendinize stres faktörüne yönelik çözüm önerileriniz de daha netleşir.

- Günde 1 kahve ve 2 fincan çaydan fazlası, stresinizi tetikler, yatıştırmaz, kalp ritminizi de bozabilir. Tek seferde bardaktaki kahve miktarını azaltın. Bol sütlü için. Toplam günlük tüketilen çay ve kahve sayısını azaltmanız iyi olcaktır.

- Yeşil, siyah ve beyaz çayların bu konudaki etkileri hemen hemen aynıdır. Çayı limon dilimi ekleyip için. Limonda bulunan C vitamini strese karşı antioksidan bir duvardır.

- Daha fazla su için. Vücuttan kimyasal stres faktörleri olan taksinleri atın. Detoks yükünü suyla hafifletin.

- Öğle ve akşam düzenli olarak mutlaka yoğurt yemeye alışın. En geç 1 ay sonunda çok faydasını göreceksiniz.

- Her yediğinizi uzun uzun çiğneyin. Bunun üzerine uzun dönem çalışmanız gerekebilir.

- Sofrada önce salata ve sebzeleri yiyin. Salata ve sebze olmadan yemeğe başlamayın.

- Daha seyrek ve tadımlık olarak tatlı, unlu mamül, pirinç, patates, alkol tüketin. Düzensiz kan glukozu, diyabetik değilseniz bile olayları algılayış biçimi, tepki ve ruh halinizi etkiler.

- Evinizde atıştırmak için aldığınız kilo aldırıcı gıdaları; çiğ havuç ve ayva ile değiştirin. Bol bol zencefil, adaçayı, ıhlamur, nane limon gibi şekersiz demleme içecekler içmeye çalışın. Düşük kalori ile doyacak, sağlığınıza kavuşacaksınız.

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağıya kaydırın.

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.