23 Mayıs 2019
  • Istanbul 23.89°
  • Ankara 18°
  • Izmir 26.11°
İmsak 03:42
Güneş 05:33
Öğle 13:06
İkindi 17:03
Akşam 20:29
Yatsı 22:11
BIST84.596
Dolar6,0999
Euro6,8348
Altın252,05

Sirkadiyen Beslenme Nedir? Sirkadiyen Beslenmede Saat Neden Önemlidir?

Son günlerde adını sıkça duyduğumuz Sirkadiyen diyet nasıl yapılır, sizin için araştırdık. Sirkadiyen beslenmede diğer diyetlerin aksine miktar değil de saat neden önemli? Sirkadiyen diyet nasıl yapılır? Sirkadiyen diyette yasaklar neler? Gelin bu sorulara birlikte cevap arayalım.

Sirkadiyen Beslenme Nedir? Sirkadiyen Beslenmede Saat Neden Önemlidir?

Son yıllarda adını sıkça duyduğumuz sirkadiyen beslenme, bildiğimiz diyetlerin tersine, yasak besinler veya yemek kısıtlaması şeklinde değil de onları yediğiniz zaman ile ilgileniyor. Sirkadiyen beslenmede öğün saatlerinizin düzenli ya da düzensiz oluşu sizin vücut ritminizi belirliyor veya tam tersine bozuyor. Peki bu diyette nelere dikkat etmek gerekiyor bakalım.

GECE SAATLERİNE DİKKAT

Sirkadiyen ritme uygun olarak beslenme size sağlıklı kilo verdirken, uygun olmayan zamanlarda beslenme kilo almanıza sebep olur. Melatonin hormonu (uyku hormonu) bu ritimden çok fazla etkilenir. Gece 02:00 ile 03:00 saatleri en aktif olduğu saatlerdir. Bu saatlerde uykuda değilseniz ritminiz bozulmuş  olacak. Ve buna bağlı olarak kilo problemleri ortaya çıkacak.

HANGİ SAATLERDE NELER YENMELİDİR?

Beslenme saatlerinizi düzenleyin ve her öğün aynı saatlerde yemeye önem verin.Bunun yanı sıra vücudun farklı saatlerde farklı enzim ve hormonlar aktif hale geleceğinden bu kuralları da uygulamaya özen  göstermelisiniz. Sabah saatlerinde metabolizma hızlı çalışır, organizma uyanır, adrenalin ve tiroid hormonları salınır. Bu nedenle enerji değeri yüksek olan tahıl ve yağ gurubundan yiyebilirsiniz. Sabah saatlerinde vücut bunları enerjiye çevirebilir. Öğle saatlerinde daha uzun süre tok tutan ve enerji ihtiyacınızı karşılayabilecek protein türü beslenin. Akşam saatlerinde ise yağ şeklinde depolama yaptığı için enerji değeri düşük olan besinler sebze yemekleri tüketilmelidir. Gece metabolizma yavaşlar ve vücut kendini dinlenmeye hazırlar. Melatonin sirkadiyen ritminize uygun şekilde salgılanması ile vücut dinlenir, kendini onarır ve yeniler. 

Son Dakika Kadın Haberleri için sayfayı aşağı kaydırın.

 

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.