25 Nisan 2019
  • Istanbul 12.22°
  • Ankara 10.56°
  • Izmir 13°
İmsak 04:29
Güneş 06:04
Öğle 13:07
İkindi 16:55
Akşam 20:00
Yatsı 21:29
BIST96.142
Dolar5,8895
Euro6,5804
Altın241,57

Sık Sık Yapılan Diyet Hataları

Diyet yapmakta olan bir çok insan kilo verememekten şikayetçi. Normal şartlarda yapılan diyetlerde kilo verememizin nedeni diyet sırasında yaptığımız hatalar olabilir. İşte en çok yapılan diyet hataları...

Sık Sık Yapılan Diyet Hataları

Diyet yapmakta olan bir çok insan kilo verememekten şikayetçi. Normal şartlarda yapılan diyetlerde kilo verememizin nedeni diyet sırasında yaptığımız hatalar olabilir. İşte en çok yapılan diyet hataları...

Öğün atlamak: Sağlıklı bir zayıflama diyeti 5-6 öğünden oluşmalıdır. Sık sık beslenmek şekeri düzenlerken, metabolizmanın çalışmasına yardımcı olur ve açlık hissini kontrol etmenize olanak sağlar. Yemezsem daha çok kilo veririm diyerek atladığınız öğün tüm bu dengeleri bozduğundan kilo vermek gibi bir sonuca ulaşmazsınız. Aksine bu durum kilo vermenize büyük bir engeldir.

Öğün besinlerinden eksik tüketmek: Diyet yapan kişiler, zaman zaman yazılan programdaki besinleri tam belirtildiği kadar tüketmez. Öğünde yemeniz söylenen her besinin bir amacı bulunmakta. Diyet listenizdeki besinlerin hepsini yemediğiniz durumda hem besin öğeleri yetersiz bir şekilde beslenmiş olursunuz hem de kontrol edemediğiniz açlıklarla başınız derde girer.

Yeterli su içmemek: Su yerine içilebilecek başka bir çok içecek varken su içmek bazılarına zor geliyor. Su haricindeki pek çok içeceğin kalorisi yüksek veya kafein barındırıyor. Enerjisi olan içecekler ise kalori alımınızı yükseltir. Kafein ise vücudumuza gerekli suyu sağlamaz hatta tam aksine gerekli suyun atılmasına sebep olur. Diyet yapan kişinin vücudu sürekli su kaybeder, bu suyu yerine koymak gerekir.

Düşük kalorili diyerek çok yemek: Ürünün düşük kalorili, az yağlı veya light olması hiç kalori içermediği anlamına gelmiyor. Enerjisi diğer bisküvilere kıyasla yüzde 30 azaltılmış 6-8 adet diyet bisküvi yediğiniz zaman 3-4 adet diyet olmayan bisküvi kalorisi alırsınız.

İkramlar konusunda hassas olun: Doğum günlerinde, ev oturmalarında çok az yedim diyerek kendinizi kandırmayın. Sunulan ikramları geri çevirmeyi alışkanlık haline getirin. Bir kere başladığınız takdirde ikramların arkası kesilmeyecektir.

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.