Özellikle yemek sonralarında çay içmek birçoğumuz için vazgeçilmez bir alışkanlık. Ama uzmanlar yemekten sonraki bir saat içinde çay içilmemesi konusunda uyarıyorlar. Çünkü çayın içindeki bazı bileşenler demir emilimini olumsuz etkilemekte.İşte limonlu çayın faydalarını sizler için araştırdık detaylar...

LİMONLU ÇAYIN FAYDALARI

Çayın içindeki tanin gibi bazı bileşenler demir minerallerine bağlanarak onları işe yaramaz hâle getirirken, C vitamini demirin emilimi için uygun ortamı sağlayarak, emilimi hızlandırıp, artırmaktadır. Bu yüzden yemeğin hemen sonrasında illa ki çay içmek istiyorsanız, biraz limon katmayı düşünün.

Antioksidanlar, zararlı serbest radikallerle savaşarak hücrelerin sağlıklı olmasına yardım eden organik bileşenlerdir. Antioksidanlar serbest radikallerin sebep olduğu birçok hastalığa karşı koruma sağlamaktadır.

Çayın içinde bolca bulunan antioksidan türü kateşendir. Bu bileşen kanser, kalp krizi ve diğer hastalık risklerini azaltır. Ama, maalesef, kateşinin önemli bir kısmı midede sindirim enzimleri tarafından parçalanır ve kateşin bağırsaklarda iyi emilmez. Bağırsaklardaki emilim sonrasında kateşinin %20’den daha azı vücutta kalır. Purdue Üniversitesi tarafından yapılan bir araştırmaya göre C vitamini bu kateşinin midede parçalanmasını engellemekte ve daha fazla emilmesine katkı sağlamaktadır. Çaya limon ekleyerek kateşin maddesinin %90’dan fazlasının vücutta kalmasını sağlayabilirsiniz. Böylece vücudunuzun hastalıklarla karşılaşma riskini azaltabilirsiniz.

Konsantrasyon sağlamak, bağışıklığı güçlendirmek ve birçok hastalığa karşı koruma sağlamak gibi faydaları olan çayı limon ekleyerek daha da güçlendirebilirsiniz. Lezzet anlamında da çayla iyi bir ikili olan limonu çay alışkanlığınızın bir parçası hâline getirmek sizin elinizde.

Son Dakika Sağlık Haberleri için aşağı kaydırın