Son Dakika Coronavirüs Haberleri Korona Yaz 8119'a Gönder 10 ₺ Bağışta Bulun

Hamilelikte Nasıl Beslenilmeli?

Anne karnındaki bebeklerin gelişimini sağlıklı bir şekilde devam ettirebilmesi için anne adaylarının sağlıklı ve dengeli beslenmesi gerekir. Peki, hamilelikte beslenme nasıl olmalıdır? Anne adaylarının beslenmede nelere dikkat etmeleri gerekir? İşte detaylar...

Hamilelikte Nasıl Beslenilmeli?

Hamilelikte Nasıl Beslenilmeli?

Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Tuğrul Abacıoğlu konuya ilişkin açıklamalarda bulundu. Detaylar haberimizde…

“GEBELİĞE ÖZGÜ BİR BESLENME DÜZENİ YOKTUR”

Hamilelikte beslenme düzeni özel olarak ele alınması gereken konulardan biridir. Gebeliğe özgü bir beslenme diyeti bulunmamaktadır, sağlıklı beslenme nasıl oluyorsa o şekilde beslenmek gerekiyor. Yapılan birçok araştırma gebelik ve emzirme dönemlerinde sağlıklı ve dengeli bir beslenmeyen kadınların çeşitli sağlık problemleri yaşamaya başladıklarını ortaya koymuştur. Anne karnındaki bebeklerin sağlıklı bir şekilde gelişimlerini tamamlayabilmeleri için öncelikle anne adayının sağlıklı beslenmesi gerekir. Gebelik döneminde alınan kalorinin 3’te 1’inin yağlardan alınması gerekir. Ayçiçek yağı, mısır özü yağı ve zeytinyağı tercih edilebilir.

En dikkat edilerek tüketilmesi gereken besin grubu ise karbonhidratlardır. Çünkü enerjiye dönüşmeyen karbonhidratlar gereksiz kilo alımına neden olabilir. Yaşamsal fonksiyonlarda büyük bir öneme sahip olan vitaminler ise gebelikte beslenme programlarının temel taşını oluşturmalıdır. Planlanmış gebeliklerden 1 ila 3 ay önce folik asit desteğine başlanması çok büyük önem taşımaktadır.

Folik asit bakımından zengin olan bu gıdaların da bol miktarda tüketilmesi önerilmektedir;

  • Ispanak
  • Karnabahar
  • Fındık
  • Fıstık
  • Kepekli undan yapılan yiyecekler

Minerallerin de hamilelik sürecinde anne adaylarının beslenme programlarında yer alması gerekiyor. Gebelikte özellikle kalsiyum ve demir oldukça önemlidir. Bebeğin kan yapısı ve kemik yapısı bakımından günlük demir ve kalsiyum ihtiyacının mutlaka karşılanması gerekir.

KALSİYUM AÇISINDAN ZENGİN GIDALAR

  • Süt
  • Yoğurt
  • Peynir
  • Yeşil yapraklı sebzeler

DEMİR AÇISINDAN ZENGİN GIDALAR

  • Kırmızı et
  • Sakatat
  • Ton balığı
  • Yumurta

Yorum Yaz

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

EN ÇOK OKUNANLAR