27 Mart 2019
  • Istanbul 10°
  • Ankara 7.78°
  • Izmir
İmsak 05:24
Güneş 06:50
Öğle 13:15
İkindi 16:44
Akşam 19:30
Yatsı 20:50
BIST97.379
Dolar5,4438
Euro6,1478
Altın227,323

Hamilelerin Yemesi Gereken Gıdalar

Hamilelik döneminde beslenmeye dikkat etmek gerekir. Bebeğin sağlıklı olarak dünyaya gelmesi için, anne adaylarının yediklerine dikkat etmesi önemlidir. Gebelikte bazı gıdaların yenmesi gerekir. Peki nedir bu gıdalar?

Hamilelerin Yemesi Gereken Gıdalar

Hamilelik döneminde beslenmeye dikkat etmek gerekir. Bebeğin sağlıklı olarak dünyaya gelmesi için, anne adaylarının yediklerine dikkat etmesi önemlidir. Gebelikte bazı gıdaların yenmesi gerekir. Peki nedir bu gıdalar? İşte yanıtı...

Hamile olduğunuzu öğrendikten sonra biraz panik olur ve büyük heyecan yaşarsınız. Panik ve heyecanı atlattıktan sonra yapmanız gereken şey bebeğinizi ve kendinizi iyi beslemektir. Bu süreçte özellikle yemeniz gereken gıdalar bulunur.

HAMİLELİĞİN İLK ÜÇ AYINDA NELER YENMELİ?

Hamileliğin ilk üç ayı değişimlerin ve gelişmenin en hızlı olduğu aylardandır. Hamile kaldığınız andan itibaren vücudun değişimi başlar. Tüm vücut mekanizmanız bebek için çalışır. Bebekteki beyin gelişiminin bu aylarda olur ve bu yüzden, bebeğin beyin gelişimini sağlıklı bir şekilde tamamlayabilmesi için folik asite ihtiyacı vardır. Folik asit yönünden en zengin yiyecek ise balıktır.

FOLİK ASİT ÖNEMLİDİR

Özellikle yağlı balıklar bebeğinizin beyin gelişimi için gerekli olan folik asiti karşılayacaktır. Somon, sardalya, alabalık ve uskumru gibi balıkları sıklıkla tüketmelisiniz. Ceviz, ıspanak, portakal suyu, brokoli, mercimek ve semizotu da folik asit açısından oldukça zengindir. Bu yiyecekler hamileyken yenmesi gereken yiyecekler arasında ilk sıradadır.

Hamileliğin ilk üç ayında bebeğin iskelet gelişi için kalsiyum ve demir alımı önemlidir. Bu nedenle yapmanız gereken pastörize sütten yapılmış yoğurt, pastörize süt, süt-meyve karışımlarını bol miktarda tüketmek.

BOL BOL SU İÇMEK GEREKİR

Hamileliğinizin ilerlediği dönemlerde kan hacminiz de artacaktır. Bu dönemde günde 8-10 bardak su içmeniz gerekiyor. Kendinizi yorgun hissedeceğiniz bu dönemde yapmanız gereken işlenmemiş karbonhidratlar açısından da fazla tüketim yapmanız.

Hamileliğinizin ilerleyen dönemlerinde yine folik asit açısından zengin yiyecekleri tüketmelisiniz çünkü bebeğin göz, sinir ve beyni için önemini korumaya devam eder. Demir açısından zengin olması nedeniyle kırmızı et de siz anne adayları için oldukça önemli. Günde 2 porsiyon kırmızı et tüketimi bebeğiniz açısından faydalı olacaktır.

Son Dakika Kadın Haberleri için aşağı kaydırın.

Yorum Yaz

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.